تولید ایرانی پروفیل آلومینیوم مقاوم در برابر سایش و خوردگی

شرکت «آلومینیوم البرز پاسارگاد» پروفیل آلومینیوم با پوشش آنودایزینگ نانوساختار تولید کرده‌است که در برابر سایش و خوردگی مقاوم است.

قطعات آلومینیومی به علت قیمت کم، چگالی پایین، استحکام قابل قبول و ظاهر مناسب کاربردهای فراوانی مانند اسکلت انواع سازه‌ها، ستون‌ها، دیوارهای محافظ، نرده راه پله و درب و پنجره و قطعات اتومبیل پیدا کرده‌اند. این قطعات که معمولاً از آلیاژهای سری 6000 یا 2000 ساخته می‌شوند، در مجاورت رطوبت هوا و اکسیژن قرار دارند.
در اثر قرارگیری این قطعات در مجاورت محیط، یک لایه نازک اکسید آلومینیوم در سطح ایجاد می‌شود که مقاوم به خوردگی است اما در اثر ایجاد خراش در سطح قطعه، این خاصیت از دست می‌رود. به منظور بهبود خواصی همچون مقاومت به خوردگی و سایش و افزایش زیبائی ظاهری، از اعمال پوشش‌های اکسیدی با ضخامت، استحکام و چسبندگی بالا به روش آنودایزینگ استفاده می‌شود.
در این روش فلز آلومینیوم به عنوان آند و فلز مناسب دیگر به عنوان کاتد عمل کرده و لایه‌ای به ضخامت 10 تا 20 میکرومتر یا بیشتر، دارای تخلخل‌های عمود بر سطح قطعه ایجاد می‌شود.
شرکت آلومینیوم البرز پاسارگاد توانسنه با کنترل شرایط آنودایزینگ و حصول پوششی با تخلخل‌های نانومتری، علاوه بر بهبود چسبندگی و خواصی همچون مقاومت به خوردگی و سایش، رنگ‌پذیری را نیز افزایش دهد.
از این پروفیل می‌توان در انواع سازه‌ها مانند دیوارهای محافظ و ستون‌ها، درب و پنجره ساختمان، نرده راه پله، صنایع اتومبیل و هواپیما و پل‌ها استفاده کرد.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟
• دارای پوشش نانومتری
• مقاومت مناسب در برابر خوردگی و سایش
• رنگ‌پذیری مناسب
• ضریب اصطکاک پایین

درباره «آلومینیوم البرز پاسارگاد»
شرکت آلومینیوم البرز پاسارگاد در زمینه پوشش‌های نانولوله‌های کامپوزیتی سرامیکی ضد خش روی مقاطع آلومینیوم فعالیت دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به https://www.aluminum-alborz.com/مراجعه نمائید.