تولید نانوسامانه های ایرانی برای بهبود کیفیت هوای داخلی

با شیوع ویروس کرونا، موضوع کیفیت هوای تنفسی اهمیت بیشتری در سطح جامعه پیدا کرده و بسیاری از مردم به دنبال بهبود کیفیت هوای تنفسی در فضاهای داخلی ساختمان هستند. بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوا نمی‌توانند ذرات بسیار کوچک را از بین ببرند در حالی که بخشی از عوامل‌ بیماری‌زا دارای ابعاد کمتر از یک میکرون هستند.

شرکت ایواز آریان گستر سامانه تصفیه هوا تولید کرده که می‌توان از آن برای تصفیه هوا فضای داخل خانه استفاده کرد. در این دستگاه‌ها با استفاده از اشعه فرابنفش، اثرات ضد باکتری ایجاد می‌شود، مشابه اکسیداسیون و  یونیزاسیونی که در حین فرآیند طبیعی تابش نور خورشید به وجود می‌آید. این ویژگی یونیزاسیون با واکنش های فوتوکاتالیستی عناصر موجود در این سامانه ترکیب شده است تا اثربخشی کل سیستم ارتقاء پیدا کند. این دستگاه‌ها اکسید کننده های سازگار با محیط زیست را برای از بین بردن آلودگی‌های موجود در هوا و روی سطوح استفاده می‌کند.

سامانه تصفیه‌ هوای شرکت ایواز آریان گستر کنترل مداوم ذرات ریز معلق در هوا، باکتری‌های موجود در هوا، VOCها و عوامل بیماری زا  را بصورت ایمن و اقتصادی انجام می‌دهد.

یکی مزیت‌های این فناوری آن است که نیازی به تعویض فیلتر ندارد و از مواد شیمیایی پاک کننده بی نیاز است. همچنین مصرف انرژی این سامانه کم بوده و هزینه‌های نگهداری آن نیز پایین است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، این سامانه قادر به حذف ذرات کمتر از 0.3 میکرون بوده و می‌تواند بیش از 99 درصد از عوامل بیماری‌زا و ترکیبات آلی فرار را از بین ببرد.

این سامانه تصفیه علاوه بر فضای داخلی منازل، در صنایع غذایی و کشاورزی، هتل‌ها و مراکز تفریحی، ساختمان‌های تجاری و حتی شرکت‌های حمل و نقل نظیر اتوبوس‌ها نیز قابل استفاده است.