استفاده از نانوکفپوشهای ایرانی در بیمارستان‌های کشور

مشاهده ویدیوی به‌کارگیری کفپوش‌های نانویی در بیمارستان آتیه همدان


یکی از بیمارستان‌های شهر همدان از کفپوش‌های نانویی شرکت دانش‌بنیان بسپار سازان ایرانیان (بسا پلیمر) استفاده کرده است.

غلامعباس جابری، مدیر بیمارستان آتیه همدان می‌گوید: «یکی از معضلاتی که در بخش بیمارستانی وجود دارد، عفونت بیمارستانی است. ما در بیمارستان آتیه از کفپوش رزینی نانویی برای کاهش عفونت بیمارستانی استفاده کردیم. عدم نفوذپذیری و فقدان درز در این کفپوش‌ها یکی از مزایای این نوع کفپوش‌ها است.»

شرکت بساپلیمر کف‌پوش‌های نانویی با قابلیت خودترمیم‌شوندگی تولید می‌کند. این پوشش‌ها از جنس پلی‌یورتان پایه آب بوده که در مجاورت گرما می‌تواند ترک‌ها و آسیب‌های وارد شده به خود را ترمیم کند. معمولا در پوشش‌های پلیمری از حلال‌های آلی استفاده می‌شود که برای محیط‌زیست و سلامت جامعه خطرآفرین است. اما در محصولات این شرکت، فناوری استفاده شده که عاری از حلال آلی بوده و پایه آب است. بنابراین برای محیط‌زیست و انسان خطر نداشته و می‌تواند استانداردهای سخت‌گیرانه برخی کشورها را دریافت کند.

این کف‌پوش‌ها را می‌توان در ضخامت‌های کمتر از نمونه‌های موجود در بازار تولید کرد و همچنین می‌توان آن را روی زیرلایه‌های مختلف نظیر پلاستیک قرار داد. از دیگر مزیت‌های این فناوری قابلیت خودترمیم‌شوندگی آن است به‌طوری‌که در اثر گرما ساختار آن ترمیم می‌شود. بنابراین این محصول اگر در مقابل نور خورشید قرار داده شود، آسیب‌های خود را ترمیم می‌کند.

محمد رونق باغبانی، مدیر فروش شرکت بسا پلیمر می‌گوید: «زمانی که ما از فناوری‌ نانو استفاده کردیم موفق شدیم تا مقاومت به سایش را ۷ تا ۸  برابر افزایش دهیم. با توجه به این که فناوری‌ نانو موجب افزایش دوام و ماندگاری این کفپوش‌ها می‌شود، از نظر اقتصادی استفاده از آن‌ها اقتصادی و مقرون به صرفه است.»

کف‌پوش‌های نانویی تولیدی شرکت بساپلیمر تاکنون به مراکز و شرکت‌های بسیاری عرضه شده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صنایع تولید دارو از قبیل شرکت تولیدارو و داروسازی دکتر عبیدی، بیمارستان‌هایی نظیر بیمارستان شهدای کرمانشاه، بیمارستان آتیه همدان، بیمارستان فیروزآبادی، بیمارستان اکبرآبادی، بیمارستان شهیدبهشتی شیراز، بیمارستان دکتر غرضی ملایر و بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و مراکز صنعتی مهمی از جمله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز، گروه صنعتی کرمان موتور و شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو اشاره کرد.


مشاهده ویدیوی به‌کارگیری کفپوش‌های نانویی در بیمارستان آتیه همدان