رونمایی محصولات اولیه (MVP) استارت‌آپ‌های نانویی ایران

نمایشگاه رونمایی از محصولات توسعه‌داده‌ شده در سومین برنامه نانواستارت‌آپ، از جمله برنامه‌های حمایتی ستاد نانو، با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و با حضور ۲۰ گروه فناور در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹ (دوشنبه و سه‌شنبه) در محل آن صندوق برگزار خواهد شد.

برنامه نانواستارت‌آپ به عنوان یکی از زیربخش‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به دنبال حمایت از کارآفرینی و توسعه فناوری در میان دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی کشور است. این برنامه از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون از بیش از ۶۰ گروه فناور و ۳۰ محصول اولیه حمایت مالی و معنوی کرده است.

دوره سوم نانواستارت‌آپ از مردادماه سال ۱۳۹۸ با شرکت ۱۰۰ نفر از نخبگان حوزه فناوری نانو آغاز شد. در ادامه تیم‌های فناور شکل گرفتند و طرح‌ها و ایده‌های کاربردی خود را تعریف کردند. پس از برگزاری جلسات داوری، حدود ۳۰ تیم فناور موفق به کسب تاییدیه کمیته داوری نانواستارت‌آپ شدند و طی مدت ۱۸ ماه از حمایت‌های مادی و معنوی برنامه بهره‌مند گردیدند. علی‌رغم شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ و وجود مشکلات متعدد در پیشبرد طرح‌های مصوب، دبیرخانه نانواستارت‌آپ ضمن توجه به ملاحظات بهداشت و سلامت تیم‌ها، زمینه را برای تداوم فعالیت‌های آنان فراهم کرد. تاکنون ۱۶ طرح از مجموعه طرح‌های مورد حمایت در دوره سوم موفق به دستیابی به محصول اولیه (MVP) شده‌اند. عناوین این تیم‌ها به‌عنوان شرکت‌کنندگان نمایشگاه در ادامه اشاره شده است.

  1. نانوکویتا: سیستم مولد میکرو/نانوحباب
  2. فاینمن: کیت و دستگاه تشخیص غلظت ذرات فلز آهن در پساب
  3. روشنا رزین فناور: رزین تبادل یونی کاتیونی
  4. پلاسما نوین: تصفیه پساب عرقیجات با استفاده از فناوری پلاسما
  5. شفق: رنگ ضدخزه
  6. افرند کیازر سپهر: محلول ضدعفونی‌کننده پایه گیاهی
  7. نانوسا: دستگاه پوشش‌دهی آنتی‌باکتریال روی منسوجات
  8. پیشگامان تکنو طب: سیلر دندانی
  9. پیام آوران مهر نانو: گرانول جاذب نیترات
  10. آوات: الکترود جوشکاری آبگریز
  11. نانوبیست: لوسیون ترمیم بافت آسیب‌دیده
  12. پترو نانو کاتالیست: نانوجاذب‌های معدنی جاذب Oil و کدورت
  13. پاکتن نانوکامپوزیت: پوشش آنتی‌باکتریال پلیمری سطوح
  14. آبدیس مروارید: فاندیشن آرایشی پودر به کرم
  15. پیام آوران مهر نانو: پودر نانوسیلیس صنعتی
  16. ایران نانو پوشش: پوشش آبگریز نمای ساختمان

هم‌چنین سه طرح از مجموعه طرح‌های موفق دوره دوم نانواستارت‌آپ نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

رویداد رونمایی از دستاوردهای استارت‌آپ‌های نانویی ایران با همکاری صندوق نوآوری و شکوفائی ریاست جمهوری، در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفند (دوشنبه، ساعت ۱۸-۱۲ و سه‌شنبه، ساعت ۱۸-۸) در همکف ساختمان صندوق نوآوری و شکوفائی ریاست جمهوری (واقع در تهران، تقاطع بزرگراه کردستان و خیابان ملاصدرا، نبش زاینده رود شرقی، پلاک ۲۴) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و طبق آیین‌نامه‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد. پوشش زنده این نمایشگاه از طریق پیج اینستاگرام برنامه نانواستارت‌آپ به آیدی Nanostartup_INIC انجام خواهد شد.