فراخوان همکاری در چالش ساخت نانوغشای آب شیرین‌کن

علاقه‌مندان تا ۵ اسفند ۱۳۹۹ برای شرکت در چالش نوآوری ساخت غشای نانویی آب شیرین‌کن شرکت راهبر سیستم دانش فرصت دارند.

امروزه از یک‌سو به‌دلیل کمبود منابع آبی قابل شرب و یا قابل استفاده در کشاورزی و از سوی دیگر آلودگی گسترده آب‌های سطحی و زیرسطحی، به‌ویژه آلودگی به عناصر معدنی مانند نمک، دسترسی به آب سالم تبدیل به یک معضل شده است. این شرایط جامعه علمی را بر آن داشته تا با استفاده از فناوری‌های گوناگون مانند فناوری‌نانو، مشکل تامین آب سالم را مرتفع نمایند.

تاکنون برای تصفیه آب از مواد مختلفی چون نانوذرات فلزی، نانوذرات پلیمری، زئولیت‌ها، نانومواد پایه کربن، مواد نیمه ‌متخلخل، پلیمرهای زیستی استفاده شده است. همچنین در تصفیه فاضلاب نیز تاکنون راه‌کارهای مختلفی مبتنی بر فناوری نانو به‌کار گرفته شده است.

هدف از این چالش شناسایی راه‌کارها و ایده‌های علمی و اجرایی با استفاده از فناوری نانو، جهت تولید غشاء به منظور تصفیه آب شور جهت کاربرد در تولید محصولات کشاورزی می‌باشد.

شرکت راهبر سیستم دانش (رسد) به عنوان مجری این رویداد، با هدف دستیابی به راهکار اجرایی و مبتنی بر فناوری نانو جهت تصفیه آب شور برای کاربرد در مصارف کشاورزی، چالش «ساخت غشای نانویی آب شیرین‌کن» را برگزار می‌نماید.

تیم‌های برتر این چالش مشمول حمایت ورود به فرایند شتابدهی شرکت صنایع نانوتک آینده (صنتا) قرار خواهند گرفت. این حمایت بسته به نیاز فناوران برگزیده جهت توسعه فناوری و محصول شامل موارد زیر می‌باشد:

۱) دریافت سرمایه‌گذاری توسعه محصول و فناوری تا ۱۰ میلیارد ریال.

۲) تامین زیرساخت‌‌های تجاری‌‌سازی شامل محل استقرار تیم اجرایی، مشاوره و مربی‌گری، خط تولید و غیره.

⌛ مهلت ارسال پروپوزال: ۵ اسفند ۱۳۹۹

? دریافت اطلاعات تکمیلی و ارسال

پروپوزال: https://rsd.co.ir

☎️ شماره تماس: ۶۶۵۶۰۷۲۷-۰۲۱