گزارش صنعتی بررسی فنی و اقتصادی رنگ‌های دریایی (معمولی و نانویی)

گزارش صنعتی بررسی فنی و اقتصادی رنگ‌های دریایی (معمولی و نانویی)

تمامی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده رنگ و نانوپوشش، سرمایه زیادی را در بخش تحقیق و توسعه خود برای فرموله کردن رنگ‌هایی کاراتر در برابر عوامل محیطی صرف می‌کنند. اگرچه فرمول‌های متنوعی برای رنگ‌ها و پوشش‌ها در سال‌های اخیر ارائه شده است؛ اما هیچ‌کدام از آنها نتوانسته به همه نیازهای موجود در یک فرمولاسیون واحد پاسخ دهد.

بدنه یک شناور نقشی کلیدی در کارایی آن دارا است. توانایی فیزیکی شناور در شکافتن آب دریا و امواج، به‎گونه‎ای که مقاومت آب در برابر حرکت خود را کاهش دهد، در اقتصاد سوخت بسیار اهمیت دارد. بنابراین، بهبود کیفیت و صافی سطح بدنه شناور در این زمینه نقش محوری و اساسی بازی می‏‌کند.
فناوری نانو در پوشش‌های سطحی، خواصی از قبیل انرژی سطحی، هدایت بارهای الکتریکی، تخلخل، ترشوندگی، اصطکاک، زبری و فعالیت شیمیایی و برهم‌کنش با میکروارگانیسم‌ها را کنترل کرده و به این صورت قابلیت ارائه پوشش ضدخزه با ویژگی‌های ممتازی از قبیل: عدم سمیت، تاثیر بر روی طیف وسیعی از موجودات دریایی، دوست‌دار محیط‌زیست، دوام بالا و غیره را ایجاد می‌کند. با استفاده از این سیستم‌ها می‌توان میزان سوخت مصرفی را تا ۴۰ درصد کاهش داد و در سال معادل ۵/۷ میلیون دلار صرفه‌جویی کرد.

گزارش صنعتی بررسی فنی و اقتصادی رنگ‌های دریایی (معمولی و نانویی) را از اینجا دانلود کنید.