نشست‌های تجاری و صنعتی B2B ایران و هند

از ۱۲ بهمن ماه ۹۹، نشست‌های تجاری آنلاین ایران و هند در حوزه‌های دانش‌بنیان، توسط مرکز فناوری‌های پیش رفته ایران-هند برگزار خواهد شد. مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا ۲۲ دی‌ماه خواهد بود. این رویداد با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری و با همکاری کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران برگزار خواهد شد.

سید مجتبی قدمگاهی، مدیر مرکز فناوری های پیشرفته ایران-هند می گوید: «اکنون هند بزرگترین بازار خرده فروشی دنیا را دارد. سومین کشور دنیا از لحاظ تولید ناخالص ملی(GDP) است؛ طی شش سال گذشته رشد تولید ناخالص ملی آن بصورت پی در پی و با شیب مثبت اتفاق افتاده است. تورم پایین (۴٫۵ درصدی) به نسبت دیگر کشورهای در حال توسعه، و رشد اقتصادی چشمگیر ۷٫۵ درصدی از دیگر ویژگی‌های اقتصاد هندوستان است. ۵۷۰ میلیارد دلار ورادات هندی­‌ها نشان از تشنگی و بزرگی این بازار غول‌پیکر است. ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا تولیدکننده‌ و فناور ما بتواند خود را در یک شرایط امن و با برنامه­‌ریزی درست به بازار هند ورود پیدا کند. راه توسعه و توانمند کردن شرکت­‌های فناور ایرانی از مسیر صادرات می­گذرد.»

قدمگاهی می‌افزاید: «هندوستان در طول تاریخ بزرگترین تعاملات تجاری خود را با ایران و با استفاده از راه ابریشم و گذر از مرزهای ایران تجربه کرده است. ایران نیز چه در سطح فرهنگ و چه در جایگاه اقتصاد تاثیرات زیادی را از شبه قاره هند به خود دیده است. ما باید تلاش کنیم تا آن جایگاه قدیمی را احیا کنیم. فرصت­‌های نو ظهور هند که امروز یک ابر قدرت اقتصادی است پنجره‌­های جدیدی را رو به ما باز کرده است. سهولت تجارت با هند نسبت به دیگر کشورها و مزیت­‌های متنوعی که برای کار با یک کشور ۱٫۴ میلیارد نفری وجود دارد هر شرکتی را ترغیب می­‌کند تا شانس خود در این ابر بازار را بیازماید. برگزاری این نشست که بصورت مجازی برگزار خواهد شد، با ثبت‌نام از شرکت‌های ایرانی و یافتن متناظرهای هندی بصورت کاملا حرفه­‌ای انجام خواهد شد. ما تا اخرین قدم صادرات همراه شرکت­‌های ایرانی خواهیم بود و با داشتن امکانات خود در کشور هند سعی خواهیم کرد محصولاتی که شأنیت صادرات داشته باشند را به بهترین نحو برای مشتریان هندی ارائه و تبلیغ کنیم. ایشان افزودند: صادرات و تبادل فناوری یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست است. سطح فناوری نانوی ایران و هند به لحاظ تعداد مقالات و تولیدات نزدیک به هم است و از این جهت امکان برقراری ارتباط و تعامل سازنده وجود دارد.»

این نشست در حوزه‌­های مختلف نانو، عمران و ساخت، خودرو و صنایع وابسته، صنایع کامپوزیت و مواد پیشرفته، صنایع و محصولات پلیمری، صنایع داروهای گیاهی و صنعتی، سلامت و بهداشت و تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات و پویانمایی برگزار خواهد شد. مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا ۲۲ دی‌ماه بوده و شروع نشست‌ها از ۱۲ بهمن خواهد بود.

متقاضیان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۹۳۵۴۳۶۸۵۲۲ و ۰۲۱۶۳۱۰۳۴۲۰ تماس حاصل فرمایند. امکان ثبت‌نام از طریق سایت https://tesc.ir/service/۵/۱ برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم است.