وبینار روندهای فناوری و بازار پلیمرهای درختسان (دندریمرها) در صنایع

اگر با دیدگاه تجاری‌سازی به یک حوزه نوین ورود می‌کنیم، لازم است تا در یک گام بسیار مهم، نسبت به ابعاد مختلف آن موضوع، اطلاعات کافی جمع‌آوری کنیم.

چنانچه دندریمرها را از منظر بازار و فرصت‌های پیش روی این فناوری ارزشمند بررسی کنیم، می‌توان چنین نتیجه گرفت که پلیمرهای دندریمر، در علوم و صنایع مختلف، نظیر داروسازی، انرژی و کاتالیست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، از آن‌ها برای ساخت مواد پیشرفته و با کارایی بالا، نظیر سامانه‌های دارورسانی هدفمند نیز استفاده می‌شود. علاوه بر موارد یاد شده، طی سال‌های اخیر، محققین از درختسان‌ها و پلیمرهای پرشاخه یا همان دندریمرها، به همراه نانومواد دیگری همچون گرافن، نانولوله‌های کربنی و نانوذرات فلزی، برای سنتز نانومواد هیبریدی استفاده می‌کنند. این امر، بهبود زیست‌سازگاری، زیست‌تخریب‌پذیری و خواص فیزیکی و شیمیایی آن‌ها را در پی داشته و در نتیجه، پتانسیل‌های استفاده از این مواد برای کاربردهای مختلف را افزایش داده است.

وبینار افق کاریز که در روز یک‌شنبه مورخ 9 آذرماه و با حضور خانم دکتر سمیه اکبری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امیرکبیر و مدیر مرکز نوآوری مهندسی نساجی برگزار می‌گردد، به بررسی روند یک فناوری جدید و بازار پلیمرهای درختسان می‌پردازد. علاقه‌مندان می‌توانند از اینجا، اقدام به ثبت‌نام نموده و با وارد نمودن کد تخفیف nano100 به‌صورت رایگان در آن ثبت‌نام کنند.