نخستین تریبون نانو و صنعت برگزار شد

«تریبون نانو و صنعت» با توجه به رعایت دستورالعملهای بهداشتی و بعنوان جایگزین عدم برگزاری نمایشگاه نانو در پاییز امسال، در فضای مجازی برگزار شد. این رویداد بزرگ وبیناری، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو، و با هدف معرفی توانمندی های فناوری نانو ایران در حوزه های مختلف صنعتی به شرکت ها، سازمان ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت های فعال فناوری نانو و ارائه مدیران، کارشناسان، محققان و فناوران فعال در این حوزه، طبق برنامه زمانبندی شده، در هفته پایانی آبان ماه سال جاری، به صورت آنلاین برگزار شد.

از جمله اهداف این تریبون صنعتی، می توان به معرفی محصولات، تجهیزات و شرکت های فناور موفق در صنایع مختلف، معرفی برنامه های توسعه صنعتی، سیاست ها و الگوهای حمایتی ستاد نانو، تبیین فرصت‌های اقتصادی و تجاری و کاربردهای صنعتی فناوری نانو برای صنایع کشور، تبیین چالش ها و نیازهای صنعتی و پژوهشی مورد نیاز برای حل مشکلات شرکت ها، سازمان ها و صنایع، ایجاد بستر تبادل دانش و فناوری بین جامعه پژوهشی، دانشگاهی و فناوران با جامعه صنعتی کشور، ایجاد بسترهای مناسب همکاری علاقمندان با شرکت های فناور در زمینه های تحقیقاتی، صنعتی، بازاریابی و فروش و نیز ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط بیشتر مصرف کنندگان محصولات نانوفناورانه با شرکت های فناور، اشاره کرد.

مخاطبان اصلی این رویداد، مدیران، صنعتگران، و فعالان صنعتی و جامعه پژوهشی و دانشگاهی کشور بودند. شرکت در این رویداد، بصورت رایگان و برای عموم علاقمندان آزاد بود. این تریبون به مدت قریب به ۵۰ ساعت در ۱۰ بخش صنعتی و در ۶ روز متوالی، از روز شنبه ۲۴ آبان ماه الی پنجشنبه ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۹، از ساعت ۸ الی ۱۶ و با ارائه ۶۳ نفر از مدیران، کارشناسان، محققان و فناوران فعال در حوزه های مختلف صنعتی، به صورت آنلاین طبق برنامه زمانبندی شده، برگزار شد.

پس از ارائه نانوفناوران، در روز آخر، هم اندیشی فعالان صنعتی نیز بصورت آنلاین برگزار شد تا شرکت کنندگان علاوه بر طرح نظرات خود از طریق فرم نظرسنجی و کانالهای ارتباطی با بخش ترویج صنعتی ستاد نانو، (همانند پایگاه اینترنتی نانو و صنعت، صفحه اینستاگرام INDnano.ir  و رایانامه IPS@nano.ir)، فرصت ارائه پیشنهادات و نظرات خود را بصورت عمومی، آنلاین و برای کلیه حاضران در تریبون نیز داشته باشند.