صادرات ۳۵ تُن حوله نانویی به کشورهای همسایه

شرکت  بانیان آذر نوین ایده‌آل یکی از تولیدکنندگان حوله آنتی باکتریال نانویی است که پیشینه درخشانی در صادرات حوله‌های نانویی به کشورهای همسایه دارد.

شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل از ابتدای سال تا کنون ۳۵ تُن حوله نانویی به کشورهای آذربایجان و عراق صادر کرده است. رایزنی‌هایی نیز برای صادرات قریب به ۱۰۰ تن حوله به روسیه انجام شده است.

به گفته حیدر بدر مدیرعامل شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل،  این شرکت سال گذشته محصولات خود را به گرجستان، عراق و آذربایجان صادر کرده بود. در سال ۹۹ نیز علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و دشوارهای صادرات به خارج از کشور، موفق به صادرات ۳۵ تن حوله به عراق و آذربایجان شده است. همچنین تعاملاتی نیز با روسیه صورت گرفته که احتمالا به قراردادی برای صادرات ۱۰۰ تُن حوله به این کشور منجر شود.

مهندس بدر می‌گوید: «شرکت بانیان آذر نوین ایده‌آل در داخل کشور نیز محصولات خود را به بخش‌های مختلف نظیر هتل‌ها و بیمارستان‌ها عرضه می‌کند. هتل‌های پارس، وزارت ارتباطات، بیمارستان پاستور قزوین از جمله مشتریان این شرکت از ابتدای سال تا کنون بوده‌اند.»

وی می‌افزاید: « از نظر فروش ریالی در بازار داخلی نسبت به سال گذشته با رشد روبرو بوده‌ایم و شیوع کرونا تاثیر قابل توجهی روی فروش ما داشته است. در تلاش برای گسترش بازار داخل هستیم. هر چند که قیمت این حوله‌ها ۲۰ تا ۳۵ درصد نسبت به حوله‌های معمولی بیشتر است اما دوام آن‌ها بالاتر بوده و نیاز به شستشوی کمتری دارد از این رو در دراز مدت استفاده از آن‌ها مقرون‌به صرفه‌تر است. علاوه براین، حوله‌های آنتی‌باکتریال نانویی بو نمی‌گیرند و از نظر زیست‌محیطی به دلیل نیاز به شوینده کمتر، مناسب‌تر هستند. بنابراین در مجموع استفاده از این حوله‌ها برای هتل‌ها و بیمارستان‌ها مناسب بوده و می‌تواند علاوه برای رضایت‌مندی بیشتر مشتری، به افزایش اطمینان از سلامت مصرف‌کننده نیز کمک کند.»

حوله نانو آنتی‌باکتریال به دلیل به‌کارگیری فناوری نانومواد با استاندارد بالا تولید شده و در عین حال قابلیت جذب آب آن از حوله‌های معمولی بیشتر  است و نیز بدلیل آنتی باکتریال بودن آن از تجمع، رشد و تکثیر و فعالیت انواع میکروارگانیسم‌ها و تولید بوی بد روی حوله ممانعت می‌کند.