تولید و عرضه شوینده‌های ایرانی با فناوری نانو و دوست‌دار محیط زیست

بهداشت و نظافت محیط کار و زندگی یکی از عوامل اصلی جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مسمومیت‌ها می‌باشد. مواد شوینده به تنهایی خاصیت میکروب‌کشی ندارند و برای تکمیل نظافت و موثربودن آن باید از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کرد، که اغلب این مواد به دلیل ترکیبات شیمیایی به کار رفته در تولید آن‌ها سلامت انسان و محیط زیست را به خطر می اندازند؛ از سوی دیگر قدرت اسیدی یا قلیائی این محصولات، موجب صدمه زدن به سطوح و پوست دست شده و در تمامی کاربردها قابل استفاده نیست.

شرکت کیمیا شیمی سهند (مهرتاش) با شناخت نیازهای بازار و شناسایی نقاط ضعف پاک‌کننده‌های موجود در بازار اقدام به تولید انواع پاک کننده و شوینده سطوح با استفاده از خواص ناشی از نانو امولسیون‌های روغن در آب نموده است.

استفاده از فناوری نانو و به کارگیری خواص نانوامولسیون روغن در آب موجب تولید محصولاتی بدون مواد شیمیایی و با خاصیت آنتی‌باکتریال و آنتی‌استاتیک شده که علاوه بر تمیزی طولانی مدت، آسیبی نیز به محیط زیست وارد نمی‌کنند.

نانو امولسیون پاک‌کننده چند‌منظوره، پاک‌کننده شیشه، پاک‌کننده صفحه نمایش LED و LCD ازجمله محصولات تولیدی شرکت کیمیا شیمی سهند (مهرتاش) است که با گذراندن آزمون‌های بازرسی و فنی واحد ارزیابی محصولات ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در زمره محصولات حوزه فناوری نانو قرار گرفته و موفق به دریافت گواهینامه نانو مقیاس با اعتبار یکساله شده‌اند.

به گفته‌ی آقای هدایتی مدیرعامل شرکت کیمیا شیمی سهند، این شوینده‌ها بر خلاف محصولات مشابه بر پایه الکل نبوده و بر پایه آب تولید می‌شوند؛ بنابراین به سطح آسیبی نمی‌زنند. خواص آنتی‌باکتریال این محصولات ناشی از نانو امولسیون روغن گیاهی در آب بوده که هیچ تاثیر منفی بر سلامت انسان و محیط‌زیست نمی‌گذارد.

وی افزود مایع پاک کننده چند منظوره قوی مهرتاش قابل‌استفاده بر روی سطوح، سرویس‌های بهداشتی، سرامیک، کاشی، سینک ظرف شویی، اجاق گاز و سایر سطوح چوبی و فلزی است.

هدایتی گفت سطوح تمیز شده با مایع شیشه‌شوی خانگی مهرتاش به خاطر داشتن خواص آنتی‌استاتیک بسیار دیرتر از محصولات مشابه گرد و خاک را جذب می‌کند و بدلیل استفاده از ترکیبات گیاهی در ساخت آن موجب حفاظت از محیط‌زیست می‌شود و به دلیل آنکه در فرمولاسیون این محصول الکل وجود ندارد تاثیر مخرب بر روی سطح نمی‌گذارد و حتی زودتر از محصولات حاوی الکل خشک می‌شود.

نانو امولسیون شوینده موتور و بدنه خودرو بدون استفاده از آب از دیگر محصولات این گروه تولیدی است که موفق به دریافت گواهینامه نانو مقیاس شده است.

شستن موتور خودرو با آب موجب صدمه زدن به قسمت‌های الکترونیکی خودرو می‌شود و در بسیاری از موارد صدمات جبران ناپذیری را به خودرو وارد می‌آورد. نانو امولسیون شوینده موتور خودرو محصولی بر پایه آب است که هیچ گونه مواد شیمیایی در تولید آن به کار نرفته و بوسیله نانو امولسیون‌ها، آلودگی موتورخودرو را تمیز می‌کند که در حین شستشو نیاز به مصرف آب نیز نمی‌باشد و با توجه به خاصیت آنتی استاتیک مانع از تجمع گرد و غبار بر روی موتورخودرو می‌شود و در نهایت پاک‌گنندگی منحصر به فردی را برای موتور خودرو به‌همراه خواهد داشت.