انتشار ویرایش ششم کتاب محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران

آخرین دستاوردهای صنعتی در حوزه تولید محصولات و ساخت تجهیزات مرتبط با فناوری نانو، در قالب ویرایش ششم کتاب محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران و در شش جلد منتشر شد.

پیشرفت فناوری نانو با هدف تولید ثروت و بهبود کیفیت زندگی مردم، موجب تولید محصولات صنعتی متنوع در زمینه‌های گوناگون شده است. در راستای معرفی محصولات صنعتی دارای گواهی‌نامه نانومقیاس ویرایش ششم کتاب محصولات و تجهیزات فناوری نانو به تفکیک حوزه‌های صنعتی مختلف، در شش جلد منتشر شده است.

در این شش جلد مجموعه‌ای از آخرین محصولات دارای تأییدیه نانومقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو به همراه تصاویر محصول، نام و اطلاعات مربوط به شرکت، محل تولید، مجوزها و تأییدیه‌ها معرفی شده‌اند. در مقدمه کتاب‌ها به تصویر کلی محصولات و بازار نانو در ایران پرداخته شده و آخرین آمار محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران، حجم بازار و صادرات این محصولات ارائه شده‌اند.

این مجموعه با عنوان محصولات و تجهیزات فناوری نانوی ساخت ایران در شش جلد و در حوزه‌های زیر منتشر شده است.

  • جلد اول محصولات و تجهیزات فناوری نانوی ساخت ایران در حوزه ساخت‌وساز، رنگ و رزین و لوازم‌خانگی
  • جلد دوم محصولات و تجهیزات فناوری نانوی ساخت ایران در حوزه سلامت، آب و محیط‌زیست، کشاورزی و نساجی
  • جلد سوم محصولات و تجهیزات فناوری نانوی ساخت ایران در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، پلیمر و انرژی
  • جلد چهارم محصولات و تجهیزات فناوری نانوی ساخت ایران در حوزه حمل‌ونقل و صنایع فلزی
  • جلد پنجم محصولات و تجهیزات فناوری نانوی ساخت ایران در حوزه نانومواد، نانوپوشش‌ها و نانوالیاف
  • جلد ششم محصولات و تجهیزات فناوری نانوی ساخت ایران در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی

در جلد ششم این کتاب علاوه‌بر معرفی تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی ساخت ایرانی، برنامه حمایتی ستاد نانو از ساخت و ارتقای تجهیزات و ماشین‌آلات مرتبط با فناوری نانو شرح داد شده است. بخش پایانی این کتاب نیز به معرفی شرکت‌های این حوزه اختصاص دارد.

کتاب محصولات فناوری نانو از آذرماه سال ۹۳، هر ساله، منتشر شده و به معرفی آخرین محصولات و تجهیزات مرتبط با فناوری نانو ساخته شده کشور می‌پردازد.