نمک زدایی از آب هموطنان روستایی در خوزستان با فناوری نانو ایرانی

شرکت پیام آوران نانو فناوری فردانگر(PNF)در زمینه فرایندهای نانو فن‌آوری و اصلاح محصولات نانو، طرح­های گوناگونی را دنبال نموده است. در این راه، ساخت دستگاه­های تولید نانو پودر و تولید نانوکلوئیدهای فلزی انجام گرفته است. همچنین این شرکت تکنولوژی نانوکویتاسیون را با ساخت دستگاه­هایی در تولید نانوامولسیون ها و هموژانیزاسیون برای اولین بار در کشور بومی کرده است. در حال حاضر شرکتPNF علاوه بر فعالیت های گذشته با توسعه تکنولوژی های الکترودیالیز انتخابی و معرفی روش CaviZone بر حوزه تصفیه آب و پساب متمرکز شده است.

وجود شوری در شبکه های آب شرب روستائیان استان خوزستان مشکلاتی برای مردم این منطقه ایجاد کرده است که بعضا مجبور هستند از طریق سیستم های RO به صورت گالنی آب شرب خود را تامین کنند.

خبر خوب آنکه با نصب نانوپکیج تصفیه آب این شرکت، آب این روستاها و روستاهای اطراف با EC  بسیار مناسب در اختیار مردم قرارگرفته و باعث ارتقا رضایت مندی مردم شده است.

نمک زدایی از آب روستائیان خوزستان

شرکت پیام آوران نانو فناوری فردانگر(PNF)، برای اولین بار اقدام به تولید تجهیزات و دستگاه‌های تولید انواع پودرهای فلزی و اکسیدی و انواع کلوئیدهای نانو در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی نموده است. مزیت عمده تکنولوژی ارائه شده توسط این شرکت تنوع محصولات، تولید و هزینه پایین مواد اولیه است. علاوه بر این شرکت قابلیت تولید و فروش محصولات نانو شامل پودر و کلوئید را در کنار ساخت دستگاه‌های مذکور را دارا می‌باشد. دو محصول این شرکت با عناوین ” کلوئید نقره” و “نانو اکسید آلومینا” از لحاظ نانویی بودن تائیدیه کفا را کسب کردند. برای تولید مواد و محصولات مبتنی بر فناوری نانو این شرکت بر روی دو روش مختلف کار می‌کند: یک- سیستم تولید نانوپودر فلزی یا اکسید فلزی به روش انفجار الکتریکی سیم (EEW) دو- سیستم تولید نانوکلوئیدهای فلزی به روش پلاسما در محیط آبی با استفاده از روش‌های مذکور، طیف وسیعی از نانوپودرهای فلزی و اکسید فلزی و همچنین نانوکلوئیدهای فلزی به بازار عرضه می‌شود. به‌علاوه با هدف رسیدن به نانوپودر با کیفیت بالا، نانو پودرهای جامد و خشک در محیط‌های مختلف مایع به وسیله دستگاه توزیع ذرات تولید می‌شوند. این دستگاه‌ها با استفاده از دو فناوری «Nano Cavitation» و یا روش مکانیکی «High Shear Stress»، توزیع ذرات نانو را در انواع محیط‌های آبی انجام می‌دهند. به‌طور کلی مکانیزم تولید نانو ذرات در این روش این است که جریان الکتریکی به‌ همراه ولتاژ بسیار بالا وارد سیم نازک شده، موجب انفجار الکتریکی سیم و تبدیل آن به پلاسما و در نهایت نانو ذرات فلزی می‌شود. از مزیت‌های منحصر به‌فرد این روش تولید پیوسته و همچنین نرخ تولید بالا است. شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر دارای دانش فنی طراحی و ساخت انواع دستگاه‌های انفجار الکتریکی سیم جهت تولید نانوپودرهای فلزی و اکسیدی و نانوکلوئیدهای فلزی است. لازم به ذکر است که محیط پلاسما می‌تواند محیط کنترل‌شده‌ی گازی یا محیط مایع باشد.