تامین‌ نیاز مواد اولیه شرکت‌های نانو در داخل کشور

مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت تابان اندیش برجیس از تامین نیاز نانومواد مورد استفاده در شرکت‌هایی نظیر ظریف مصور، الکترواستیل، فرش پامچال، کیان‌تن‌پوش، حوله یاس سپید مشهد و صنعت‌سازان ایده‌آل پلاست خبر داد.

امروزه با هدف کاهش اثرات و بوی نامطبوع ناشی از حضور میکروب‌ها بر محصولات از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، روش‌هایی مانند استفاده از میکرو و نانوکپسول‌ها، تبدیل ترکیبات بدبو به ترکیبات بی‌بو و کاهش فراریت مواد دارای بوی نامطبوع برای این منظور وجود دارد. استفاده از نانومواد آنتی‌باکتریال می‌تواند راه‌حل مناسبی برای جلوگیری از اثر مضر باکتری‌ها باشد زیرا نانومواد آنتی‌باکتریال، جرم‌ها و باکتری‌های موجود در محصولات را به دام انداخته و آن‌ها را از بین می‌برند.

شرکت تابان اندیش برجیس یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومواد آنتی‌باکتریال در کشور است که محصولاتی نظیر آمیزه ABS آنتی‌باکتریال، آمیزه پلی‌کربنات آنتی باکتریال حاوی نانوذرات اکسید روی، آمیزه پلی اتیلن آنتی‌باکتریال، آمیزه پلی‌پروپیلن آنتی‌باکتریال، آمیزه پلی‌آمید آنتی‌باکتریال و آمیزه پلی‌استر آنتی‌باکتریال را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

سیامک سلیمی، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت تابان اندیش برجیس می‌گوید: «در حال حاضر شرکت‌هایی نظیر ظریف مصور، الکترواستیل، فرش پامچال، کیان‌تن‌پوش و صنعت‌سازان ایده‌آل پلاست از جمله مشتریان ما هستند که به طور میانگین ماهانه یک تُن نانومواد به این شرکت‌های نانویی عرضه می‌کنیم.»

مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت تابان اندیش برجیس درباره تعامل این شرکت با شرکت‌های دیگر می‌گوید: «ما تلاش داریم تا نقش واحد تحقیق و توسعه را برای شرکت‌های دیگر ایفا کنیم. در واقع به این شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا بتوانند از نانومواد در ارتقاء کیفیت محصولات خود استفاده کنند. از این‌رو همکاری گسترده‌ای با شرکت‌ها داریم.»

هدف این شرکت، نوآوری در محصولات کنونی و ایجاد محصولاتی با ویژگی‌های جدید و منحصربه‌فرد در صنایع مختلف بوده که امکان گسترش و توسعه بازار را برای شرکت‌ها فراهم کرده و توان رقابتی آن‌ها را بهبود بخشد.

دامنه کاربرد نانومواد و آمیزه‌های نانویی آنتی‌باکتریال شرکت تابان اندیش برجیس بسیار وسیع بوده و از آن‌ها می‌توان در حوزه‌هایی نظیر سرامیک، پلیمر و نساجی استفاده کرد.