صادرات کاشی و سرامیک با پوشش‌نانو به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

شرکت نگار گستر جاوید یکی از تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با پوشش‌نانو است که محصولات خود را به کشورهای همسایه، به ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌کند.

مهندس رزیتا گلپور، مدیرعامل شرکت نگار گستر جاوید درباره پیشینه استفاده از پوشش‌نانو در محصولات این شرکت می‌گوید: «چندین سال پیش ما تصمیم به استفاده از پوشش‌نانو گرفتیم، از این رو برای خرید دستگاه لایه‌نشانی به سراغ شرکت‌های خارجی رفتیم و چندین دستگاه مختلف را بررسی کردیم، که دستگاه‌های چینی نیز در لیست ما بودند. اما بعد از بررسی موانع و مشکلات خرید یک دستگاه خارجی و همچنین ارزیابی تولیدکنندگان داخلی، تصمیم به خرید دستگاه لایه‌نشانی ایرانی گرفتیم و از این رو با شرکت یارنیکان صالح وارد مذاکره شدیم. از آنجایی که این شرکت پیش‌تر دستگاه‌های مختلفی را تولید و به بازار عرضه کرده بود و بازخورد مثبتی نیز ما از این دستگاه‌ها گرفتیم، در نتیجه تصمیم به خرید دستگاه داخلی از این شرکت گرفته شد.»

خانم مهندس گلپور می‌افزاید: «تقریبا نزدیک به سه سال از فعالیت در حوزه پوشش‌های تزئینی نانو می‌گذرد و ما از عملکرد این دستگاه رضایت داریم به طوری که محصولات تولید شده با این دستگاه در حال حاضر به بازارهای خارج از کشور نیز راه پیدا کرده است. ما به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه و کشورهای همسایه صادرات داشته‌ایم. برای مثال ۲۱۶ هزار قطعه کاشی ۳۰ در ۶۰ و بیش از دو میلیون قطعه از کاشی‌های تزئینی شرکت نگار گستر جاوید صادر شده است.»

به گفته وی استفاده از دستگاه داخلی مزیت‌هایی نظیر پشتیبانی فنی مطمئن، تامین مالی راحت‌تر و بومی بودن فناوری را به همراه دارد. در حال حاضر شرکت نگار گستر جاوید از پوشش‌های تیتانیوم برای ایجاد رنگ‌های تزئینی طلایی و نقره‌ای استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت نگار گستر جاوید از استقبال بازار داخل از این محصولات خبر داد و افزود: «در حال حاضر کاشی و سرامیک شرکت نگار گستر جاوید که دارای پوشش‌نانو است در سالن‌های همایش، منازل، دکوراسیون‌های داخلی و بسیاری از پروژه‌های بزرگ نظیر ایران مال مورداستفاده قرار گرفته است.»