با پشتوانه تجربه موفق داخلی، در اندیشه صادرات به شرق آسیا

با پشتوانه تجربه موفق داخلی، در اندیشه صادرات به شرق آسیا

شرکت نانوآریساپوشش موفق به فروش ماهانه ۲۰ تن رنگ ضدخوردگی به شرکت‌های مختلف داخلی شده است. جنرال مکانیک، پایا مدرن کاسپین و مجتمع فولادسازان پارسای شمال از جمله مصرف‌کننده این رنگ‌های ضدخوردگی نانویی هستند.

شاهین آسان، مدیرعامل شرکت نانوآریساپوشش می‌گوید: «در حال حاضر ما ظرفیت تولید روزانه سه تن رنگ ضدخوردگی نانویی را داریم و فروش ماهانه فعلی نانوآریساپوشش در حدود ۲۰ تن است.»

مهندس آسان درباره دلیل انتخاب این رنگ‌ها توسط مشتریان می‌گوید: «همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، استفاده از رنگ‌های ضدخوردگی می‌تواند عمر سازه‌های فلزی را افزایش دهد و هزینه نگهداری آن‌ها را کاهش دهد اما دلیل اصلی انتخاب این محصول نانویی آن است که شرکت‌ها می‌توانند بدون هزینه اضافی، مقاومت دو برابر بیشتر را در سازه‌ها و محصولات خود ایجاد کنند، در واقع این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های رایج قیمت بالاتری ندارند.»

مدیرعامل شرکت نانو آریسا پوشش در پاسخ به این سوال که چرا هزینه این محصول نانویی بالا نیست، می‌گوید: «معمولا بسیاری از شرکت‌ها مواد اولیه خود را خریداری می‌کنند اما نانوآریسا پوشش که از گرافن و اکسیدگرافن در رنگ‌های ضدخوردگی استفاده می‌کند، این نانومواد را تولید می‌کند. در واقع مزیت ما تولید نانومواد و استفاده از آن در ساخت رنگ‌های ضدخوردگی است که موجب می‌شود هزینه تمام شده محصول نانویی افزایش محسوسی نداشته باشد. ما از روش شیمیایی برای تولید گرافن و اکسیدگرافن استفاده می‌کنیم و این نانومواد را از گرافیت استخراج می‌نماییم.»

شاهین آسان درباره توسعه بازار این محصول می‌گوید: «با توجه به مزیت‌های رقابتی این محصول و عملکرد قابل توجه آن، می‌توانیم امیدوار باشیم که این محصول بازار صادراتی قابل توجهی داشته باشد. در حال حاضر نمونه‌ای از این رنگ ضدخوردگی برای یک شرکت خودروساز در شرق آسیا ارسال شده و منتظر نتایج ارزیابی این شرکت هستیم. ما بازار صادراتی را هدف قرار داده‌ایم و برای رسیدن به این هدف تلاش‌های لازم را انجام خواهیم داد.»

مهندس آسان درباره برنامه‌های آتی این شرکت می‌گوید: «ما از تیم تحقیق و توسعه بسیار قوی برخورداریم که توانسته نیازهای فناورانه ما را برآورده سازد. در حال حاضر ۶ محصول نانویی جدید را تولید کرده‌ایم که در حال دریافت مجوزهای لازم از جمله گواهی نانومقیاس هستیم.»

شرکت نانوآریسا پوشش با حمایت پارک علم و فناوری گیلان و بهره‌‌مندی از مزایای این پارک مصمم است با انجام تحقیقات و ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های نوین روز دنیا، محصولات خود را بر پایه آخرین استانداردها و با بالاترین کیفیت به مشتریان خویش ارائه نماید و دانش نانو را در تولید سطح بالاتری از محصولات به کار گیرد. افزایش مقاومت به خوردگی، خاصیت ضدحریق، خاصیت ضدخش، ضدجلبک و آنتی‌باکتریال بودن و افزایش مقاومت به پرتو UV از جمله ویژگی‌هایی هستند که شرکت نانوآریسا پوشش به دنبال برآورده‌سازی آن‌ها با استفاده از فناوری‌نانو است.