تولید صنعتی خودکارهای ضدباکتری با فناوری نانوی ایرانی

نیما محمدبیگی کارشناسی بخش تحقیق و توسعه شرکت عالی تحریر پارسیان درباره خودکارهای آنتی‌باکتریال این شرکت می‌گوید که استقبال بازار از این محصول چشمگیر بوده، به طوری که تمام تولیدات فعلی از قبل پیش فروش شده‌ است.

وی می‌افزاید: «در مجموعه برای سه محصول گواهی نانومقیاس گرفته‌ایم، خودکار آنتی‌باکتریال، شن‌بازی پویا آنتی‌باکتریال و رنگ گواش ضدخش، محصولات دارای گواهی‌نانومقیاس ما هستند. استقبال از خودکارهای آنتی‌باکتریال بسیار قابل توجه بوده، البته ما قبل از تولید هم پیش‌بینی می‌کردیم که به دلیل عملکرد و ویژگی‌های این نوع خودکار، این محصول به شدت مورد توجه بازار قرار گیرد. بعد از شروع تولید این پیش‌بینی رنگ واقعیت به خود گرفت و تمام خودکارهای آنتی‌باکتریال ما پیش‌فروش شده است. در مورد شن‌بازی پویا که آنتی‌باکتریال است، نیاز به تاییدیه سازمان غذا و دارو است، که به دنبال دریافت این مجوز هستیم، که به محض دریافت آن می‌توانیم تولید را آغاز کنیم. با توجه به این که این شن‌ها معمولا تا ۵ یا ۶ سال زیر دست بچه‌ها دوام دارند و بچه‌ها طولانی‌مدت از آن استفاده می‌کنند، موضوع آنتی‌باکتریال بودن این شن‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که از این شن‌های آنتی‌باکتریال نیز استقبال خوبی صورت گیرد. برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال در خودکار و شن‌بازی، از نانوذرات نقره استفاده شده که تولید داخل کشور است.»

کارشناسی بخش تحقیق و توسعه شرکت عالی تحریر پارسیان درباره محصول دیگر این شرکت می‌گوید: «رنگ گواش ضدخراش دارای نانوموادی از جنس کربنات کلسیم است. رنگ‌های آبرنگ معمولا بعد از خشک شدن دچار ترک شده و خُرد می‌شوند. برای جلوگیری از این موضوع به این رنگ‌ها نانوذرات کربنات کلسیم اضافه کردیم تا خاصیت ضدخراش در آن ایجاد شود. این نانوذرات از شرکت هومان شیمی پارس خریداری شده و به این رنگ‌ها اضافه می‌شود.»

این فارغ‌التحصیل رشته فناوری‌نانو دانشگاه صنعتی شریف می‌افزاید: «برای شرکت در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ در حال ثبت‌نام و برنامه‌ریزی هستیم. قصد داریم از فرصت نمایشگاه برای معرفی این توانمندی‌های شرکت عالی تحریر پارسیان استفاده کنیم.»

استقبال از خودکار آنتی‌باکتریال چشمگیر بوده است