کمکهای پایگاه صادراتی محصولات دانش بنیان (IHTIC) برای صادرات محصولات ایرانی به هند

سیدمجتبی قدمگاهی مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران در هند در گفتگویی که با صفحه اینستاگرام رسانه نانو و صنعت داشت به شرکت‌های ایرانی که علاقه‌مند تعامل پایدار با هند و صادرات به این کشور هستند، توصیه کرد که با کمک این مرکز، اقدام به ثبت شرکت در هند کنند.

معرفی موضوع گفتگوی اینستاگرامی مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران در هند با صفحه اینستاگرام رسانه نانو و صنعت بود که در آن مهندس قدمگامی اطلاعات جالب توجهی درباره هند، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خدمات مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران در هند ارائه کرد.

قدمگامی در ابتدای این گفتگو به ارائه توضیحاتی درباره پیشینه مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران در هند پرداخت و گفت: «از ۳ سال قبل فعالیت در هند را آغاز کردیم که این کار با همکاری یک شریک بومی انجام شد و مراحل ثبت یک شرکت در این کشور را طی کردیم و در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های حقوقی و تجاری مربوط به کشور هند را می‌توانیم انجام دهیم. ما یک شرکت بازرگانی در دهلی‌نو به ثبت رساندیم و تمامی مجوز‌های مربوط به صادرات و واردات را از دولت هند دریافت کردیم. با توجه تجربیات ۲۵ ساله شریک هندی و بهره‌مندی از دفاتر مختلفی که این شریک در ۱۱ شهر مهم این کشور دارد، می‌توانیم ادعا کنیم که یک مرکز کاملا حرفه‌ای در هند هستیم تا خدمات به شرکت‌های ایرانی ارائه کنیم.»

وی در ادامه افزود: «ما به شرکت‌های ایرانی که قصد فعالیت پایدار در هند را دارند و می‌خواهند به این کشور صادرات داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم که یک شرکت در این کشور ثبت کنند. سرمایه‌گذاری یک شرکت خارجی تا ۱۰۰درصد در هند قابل انجام است هر چند که ثبت شرکت از طریق شرکت مادر ساده‌تر بوده و ما توصیه می‌کنیم که به صورت شرکت اقماری، شرکت خود را در هند ثبت کنید تا از مزیت‌های مختلف این کار استفاده نمایید. با هزینه ۴۰۰۰ دلار برای مسائل حقوقی و ۵۰۰۰ دلار سپرده، امکان ثبت شرکت وجود دارد. با استفاده از آدرس مشترک با مرکز و استخدام یک حسابرس با هزینه سالانه ۲۵۰۰ دلار می‌توان این شرکت را در هند زنده نگه داشت. هزینه کارگر در هند ارزان است، یک راننده ثابت در ماه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار دستمزد دارد، اما فرد متخصص بین ۱۴۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار دستمزد خواهد داشت. در هند موضوع مالیات بسیار حساسیت دارد و دولت هند از شرکت‌ها انتظار استفاده از فاکتورهای رسمی را دارد. مالیات بر درآمد در این کشور ۱۸ درصد بوده و مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است. وجود شریک هندی برای شرکت‌های ایرانی می‌تواند بسیار مفید باشد به ویژه در فعالیت‌های مالی و بانکی چنین شریکی موثر است. یکی از خدمات ما یافتن شریک مطمئن برای شرکت‌های ایرانی است.»

مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران در هند درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هند می‌گوید: «هند یک کشور بزرگ و در حال رشد است بنابراین در تمامی بخش‌ها می‌توان سرمایه‌گذاری کرد اما حوزه‌هایی نظیر انرژی به ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر، راه و ساختمان،  تجهیزات پزشکی، مواد پیشرفته، پتروشیمی و ادوات کشاورزی تقاضای قابل توجهی وجود دارد. ثبت شرکت در تمامی حوزه‌ها قابل انجام است اما برای برخی حوزه‌ها لازم است که از دولت هند مجوز گرفته شود. حوزه‌هایی نظیر نفت، بخش‌های زیربنایی، صنایع دفاع، رسانه‌های چاپی، خدمات پست و چای نیاز به مجوزهای دولتی دارند. ثبت شرکت دو ماهه قابل انجام است.»

برای کسب اطلاعات درباره مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران در هند و دریافت منوی خدمات این مرکز با دفتر تهران (به شماره ۶۳۱۰۳۳۶۱) و یا با شماره واتس‌آپ ۰۹۰۱۷۳۶۹۵۵۶ تماس بگیرید

برای مشاهده نسخه کامل این گفتگو اینجا (رسانه تخصصی نانو و صنعت) را ببینید.


برای صادرات پایدار به هند، می‌توانید در این کشور شرکت ثبت کنید