صادرات چسب کاشی نانویی به کشورهای همسایه

شرکت تعاونی تولیدی و توزیع توپراک خزر چسب کاشی و سرامیک حاوی نانوذرات، موسوم به «سرمیکس»، را به کشورهای عراق، آذربایجان و قطر صادر کرده است.

حسین سودمند از مدیران این شرکت می‌گوید: «چسب کاشی سرمیکس مناسب برای انواع کاشی، سرامیک و سنگ‌ها بوده و قابل استفاده در کاشی‌های کف، بدنه و مناسب برای کاشی‌های با ابعاد بزرگ است. از این چسب در سازه‌های مختلف به ویژه ویلاسازی در شهرهای شمالی استفاده می‌شود. عملکرد این چسب به گونه‌ای بوده که ما مشتریانی از کشورهای همسایه نظیر عراق، آذربایجان و قطر داشته‌ایم و بیش از ۱۸۰ تُــن از این چسب به این کشورها صادر شده است.»

وی می‌افزاید: «ما دفاتر مختلفی در ترکیه و کشورهای دیگر داریم که از طریق این دفاتر تلاش داریم تا این محصول را به شرکت‌های خارجی معرفی کنیم. در داخل کشور نیز تقاضا از شهرهای مختلف برای این محصول داشته‌ایم و در برج‌های مختلفی در تهران و دیگر شهرها از این چسب استفاده شده است. عملکرد این چسب به گونه‌ای است که ۱۵ سال گارانتی برای آن در نظر گرفته‌ایم.»

مهندس سودمند درباره این چسب می‌گوید: «در این چسب ما از نانوذرات سیلیس استفاده کرده‌ایم و نانوذرات مصرفی در این محصول را نیز خودمان تولید می‌کنیم. البته به جز چسب، در محصولات دیگری نیز از این نانوذرات استفاده می‌کنیم که تیرآهن‌های ضدآتش از جمله این محصولات است.»

از این چسب با عنوان چسب کاشی پرسلان نیز نام می‌برند که از خصوصیت آن می‌توان به چسبندگی بالا و انعطاف پذیری مناسب، چسبندگی تقویت شده اشاره کرد. محتویات این محصول شامل سیمان با کیفیت بالا و مواد پرکننده ضخیم و چسباننده‌هایی به رنگ سفید و خاکستری با چگالی ۳ تا ۴ گرم بر سانتیمتر مکعب است. این چسب قابل استفاده برای نصب انوع کاشی پرسلان، سنگ‌های طبیعی و مرمر، موزائیک‌های شیشه‌ای، سنگ های طبیعی و تراورتن بوده و برای نصب روی کف‌های حرارتی و زیرلایه‌های کم منفذ مانند کاشی‌های سرامیکی قبلی نیز مناسب است. انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت نسبت به یخ زدگی، رطوبت و شوک‌های حرارتی از دیگر ویژگی‌های این چسب است.