بی نیازی از واردات نانوروان‌کننده های پودری با نانومواد ایرانی

مهندس محمدعلی طاهباز رئیس هیئت‌مدیره شرکت ساختمانی ژیکاوا از تولید یک روان‌کننده پودری نانویی خبر داد، محصولی که پیش از این آلمان وارد می‌شد اما با استفاده از نانومواد تولید شده در داخل کشور، این محصول بومی‌سازی شد.

شرکت ساختمانی ژیکاوا یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه مواد ساختمان است. محمدعلی طاهباز درباره تولیدات این شرکت می‌گوید: «بیش از ۶۰ محصول مختلف در ژیکاوا تولید می‌شود که از آن جمله می‌توان به انواع افزودنی‌ها، روان‌کننده‌ها، ضد‌یخ و ترکیبات مربوط به بتن اشاره کرد. تخصص ما در ملات‌های پایه سیمانی بوده و در عین حال انواع چسب‌های ساختمانی نظیر چسب کاشی را نیز تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.»

مهندس طاهباز می‌گوید: «اولین آشنایی ما با نانو، ترکیبات آنتی‌باکتریال بود که پس از آشنایی با این خاصیت برخی نانومواد، اقدام به استفاده از این نوع نانومواد در دسته‌ای از محصولات کردیم و در نهایت محصولات ساختمانی با خواص آنتی‌باکتریال وارد سبد محصولات شرکت ژیکاوا شد.»

در حال حاضر شرکت ساختمانی ژیکاوا محصولات نانویی متعددی در سبد تولیدات خود دارد. عایق رطوبتی ژیکابام شرکت ساختمانی ژیکاوا، پدیده‌ای جدید در صنعت مواد شیمیایی ساختمانی است که جز مواد آب‌بندی ساختمان محسوب می‌شود که کارایی زیادی در عایق‌بندی پروژه‌های ساختمانی دارد. پودر بندکشی کاشی و سرامیک با خاصیت آنتی‌باکتریال (ژیکاپوند)، ملات رنگی‌نما با خاصیت آنتی‌باکتریال، پوشرنگ ساختمانی آنتی‌باکتریال و ملات تعمیراتی آنتی‌باکتریال از دیگر محصولات نانویی این شرکت هستند که دارای خواص آنتی‌باکتریال بوده که مزیت‌های زیادی برای فضای داخلی ساختمان به ارمغان می‌آورند.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت ساختمانی ژیکاوا در ادامه می‌افزاید: «یک محصول فوق روان‌کننده پودری از آلمان وارد می‌کردیم که چندی پیش به دلیل تحریم‌ها، واردات این محصول متوقف شد. برای مدتی از طریق امارات این محصول وارد می‌شد که این مسیر نیز بعد از مدتی مسدود شد. از این رو تصمیم گرفتیم تا این محصول را داخل کشور تولید کنیم. در یکی از نمایشگاه‌ها با یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومواد وارد تعامل شدیم و در نهایت با استفاده از این نانومواد اقدام به تولید این روان‌کننده کردیم. در حال حاضر این روان‌کننده پودری به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.»

مهندس محمدعلی طاهباز از ثبت رکوردی از عملکرد این شرکت در پروژه ایران‌مال در گینس خبر داد، رکوردی که مربوط به بتن‌ریزی در یکی از بخش‌های ایران‌مال است که نیاز به بتن‌ریزی در فضایی به مساحت ۴۲۰۰ مترمربع و عمق ۴ متر فونداسیون هتل ایران‌مال بود که این کار به دلیل حرارت زیادی که در میانه‌های فونداسیون ایجاد می‌شد، کاری حساس بود که طراحی و پیاده‌سازی آن توسط محققان این شرکت انجام شد و جزئیات مربوط به این کار در رکوردهای گینس نیز به ثبت رسید.

یک روان‌کننده پودری وارداتی را با نانومواد ایرانی، بومی‌سازی کردیم