لایو صنعتی نانو: تولید نخهای نایلون، پلی استر و پوشاک ورزشی با فناوری نانو – 3 آذر

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، چهارشنبه 3 آذرماه ۱۴۰۰، رأس ساعت ۹:۰۰ شب، با موضوع «نخهای نایلون، پلی استر و پوشاک ورزشی ضدباکتری بر پایه فناوری نانو»، میزبان مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره «پوشاک مهیار»، خواهد بود.
این برنامه، به صورت گفتگوی زنده مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با آقای محمود ضرابی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره  «پوشاک مهیار» (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است که «تولیدی پوشاک نانو مهیار زنجان»، به عنوان یکی از پیشگامان تولید پوشاک نانو، علاوه بر بازار داخل، تولیدات خود را به کشورهای مختلفی نیز صادر می‌­کند. پوشاک تولیدی این شرکت اولین پوشاک صادراتی استان زنجان است که توانسته شرکت پوشاک مهیار را شایسته تقدیر به عنوان شرکت‌ برتر صادراتی استان نماید.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می‌شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از نحوه تولید نخهای نایلون، پلی استر و پوشاک ورزشی با فناوری نانو، به طرح پرسشها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

بطور کلی پلی‌استر دسته‌ای از پلیمرها است که حاوی گروه عاملی استری در زنجیره خود است. الیاف پلی‌استر دارای استحکام زیاد، جذب آب پایین و آب رفتگی حداقل در مقایسه با دیگر الیاف صنعتی است و به ‌طور گسترده در صنعت لباس به کار می‌رود. این مواد می‌توانند به ‌سادگی توسط باکتری­‌ها یا قارچ‌­ها آلوده شوند که این موضوع به انتقال بیماری‌ها و عفونت‌های شدید منجر می‌شود. جلوگیری از آلوده شدن سطح این مواد توسط میکروب‌ها می‌تواند به ‌وسیله استفاده از یک عامل ضد باکتریایی فعال مانند نانوذرات درون ساختار آن‌ها یا اعمال پوشش های آنتی باکتریال صورت گیرد. نانوذرات در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، موجب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می­شود.

از جمله ویژگیهای منسوجات و نخهای پلی استر میتوان به خواص ضدباکتری، ضد حساسیت بودن، ضد بو و ضد عرق بودن و در عین حال دوام بالا و قیمت مناسب ان اشاره نمود.
پوشاک نانومهیار از جمله اولین تولیدکنندگان جوراب ضدباکتری در ایران بوده که با استفاده از فناوری نانو اقدام به تولید جوراب‌هایی با خاصیت ضدمیکروب و ضدبو کرده است.

شایان ذکر است گفتگوهای زنده صنعتی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی برنامه های حمایتی و صنعتی کشور، کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای مدیران، صنعتگران و علاقمندان عرصه فناوری و صنعت، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته می شود و علاقمندان می توانند ضمن حضور در برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین هر حوزه در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت نظر (کامنت) یا پیام مستقیم (Direct)، مطرح نمایند.

 


لینک مستقیم ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)