حضور شرکت‌های دارای محصولات مبتنی بر فناوری نانو حوزه صنعت آب و پساب در دهمین جشنواره فناوری نانو

فناوران حوزه صنعت آب و فاضلاب، محصولات مبتنی بر فناوری نانو را در دهمین جشنواره ملی فناوری نانو در سالن خلیج فارس طبقه اول (44G) معرفی می کنند.

با توجه به چالش‌های روز افزون جهانی و به خصوص  شرایط خاص آب در ایران، امید کارشناسان به بهره‌برداری از فناوری‌های نوین به‌عنوان جایگزین یا مکمل فرآیندهای معمول فعلی در صنعت آب و فاضلاب است. این فرآیندها مراحل تصفیه و کنترل کیفی را کاهش داده و به صورت کارا منجر به کاهش هزینه‌های روزمره می‌شود. با توجه به بلوغ تحقیقات دانشگاهی و تولید صنعتی که سال‌هاست در کشور در زمینه فناوری‌های نوین در صنعت آب و فاضلاب صورت می‌گیرد، این فناوری‌ها در جشنواره فناوری نانو ارائه خواهد شد.

در جشنواره فناوری نانو، شرکت‌ دانش بنیان ایفاپژوهش با ارائه غشاهای هالوفایبر پلی‌الفینی و سامانه بیوراکتورهای غشایی جهت استفاده در فرایندهای آب و فاضلاب،  شرکت پیام آوران نانوفن آوری فردانگر با ارائه سامانه نانو کاویتاسیون جهت آرسنیک زدایی از آب و سامانه الکترودیالیز انتخابی جهت نیترات زدایی از آب آشامیدنی و سامانه الکترودیالیز جهت نمک زدایی از آب آشامیدنی، شرکت دانش پژوهان صنعت نانو با ارائه غشاهای سرامیکی نانوساختار و سامانه تصفیه آب خاکستری و شرکت پالایش پلاسما صنعت با ارائه سامانه تصفیه پساب صنعتی با روش پلاسما حضور خواهند داشت.

دوره این نمایشگاه در تاریخ 14 الی 17 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.