عقد قرداد همکاری بین شرکت رامو آلیبرت و شرکت مهرسازگستر پارس و تولید سینی فن خودرو

در دوازدهمین جشنواره برترین شرکت‎های فناوری نانو، شرکت فناور رامو آلیبرت و شرکت متقاضی مهرسازگستر پارس، موفق به امضای یک تفاهم‎نامه همکاری شدند.

در پایان دومین روز از دهمین نمایشگاه فناوری نانو (15 مهرماه سال جاری)، دوازدهمین دوره جشنواره برترین شرکت‎های فناوری نانو برگزار گردید. انعقاد 4 قرارداد همکاری مابین شرکت‎های فناور و شرکت‎های متقاضی، از جمله برنامه‎های این جشنواره بود.

شرکت فناور رامو آلیبرت و شرکت متقاضی مهرسازگستر پارس، موفق به امضای یک تفاهم نامه همکاری، در زمینه تولید سینی فن خودرو در این جشنواره شدند. کاهش وزن همراه با حفظ خواص مکانیکی سینی فن خودرو، تولید شده با استفاده از نانوکامپوزیت‎های ترموپلاست و همچنین قابلیت بازیافت محصول، از مزایای مهمی خواهد بود که انتظار می‎رود در پس این قرارداد، به صنعت خودروسازی کشور ورود پیدا کند.

filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0

شرکت مهرسازگستر پارس به عنوان یک شرکت تولیدکننده قطعات خودرو، از تامین‎ کنندگان قطعات خودرو برای مشتریان نهایی در کشور است. براساس این قرارداد، مهرسازگستر پارس، متقاضی جایگزینی مواد مرسوم در تولید سینی فن خودرو با نانوکامپوزیت‎های پلیمری شد. شرکت رامو آلیبرت نیز، یک شرکت فناور نانویی است که در زمینه تولید آمیزه‎های نانوکامپوزیتی، قطعات تزریقی پلیمری، گرانول‎های آنتی باکتریال فعالیت می‎کند.

این قرارداد به منظور کاهش وزن همراه با حفظ خواص مکانیکی سینی فن خودرو، تولید شده با استفاده از نانوکامپوزیت‎های ترموپلاست و جایگزینی با سینی فن‎های رایج از جنس پلیمرهای ترموست بین “مهندس محمد باقر امامی آل آقا” مدیر عامل شرکت رامو آلیبرت و “مهندس حمیدرضا شمسایی” مدیرعامل شرکت مهرسازگستر پارس منعقد و نسخ مورد تفاهم، مابین طرفین مبادله گردید.

filereader.php?p1=main_70f250e2d762fbde8

مزایای فنی که از طریق این تفاهم‎نامه در تولید سینی‎های جدید فن خودرو ایجاد خواهد شد، عبارتست از:

• کاهش وزن سینی فن خودرو از 14 به 7 کیلوگرم
• کاهش وزن خودرو
• کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا
• استفاده از مواد ترموپلاست با قابلیت بازیافت
• کاهش قیمت محصول نهایی نسبت به محصول رایج

دکتر رضا اسدی فرد، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نطق خود اظهار داشت: تفاهم‎نامه همکاری مابین رامو آلیبرت و مهرسازگستر پارس، از جنس قرارگرفتن در زنجیره تامین صنعت خودرو و حاصل یک طرح تحقیق و توسعه تکمیلی در شبکه تبادل فناوری نانو است که منجر به تولید یک محصول با ارزش افزوده بیشتر می‎گردد.