نانومحصول ایرانی فیلتر هوای کمپرسور

شرکت «آزاد فیلتر» جهت بهبود خواص فیلتراسیون، فیلتر هوای کمپرسور حاوی نانوالیاف تولید کرده است که هزینهٔ تولید آن نسبت به نمونه‌های مشابه کمتر است و استفاده از این فیلتر در تجهیزات صنعتی موجب افزایش کارایی و عمر این تجهیزات می‌گردد. امکان تولید محصول متناسب با اقلیم کشور از دیگر مزایای استفاده از فناوری نانو در تولید این محصول است.

فیلتر وسیله‌ای است که مانع عبور مواد زائد موجود در یک سیال مانند هوا، آب یا روغن می‌شود. فیلتر هوا وسیله‌ای متشکل از الیاف است که ذرات جامد مانند گرد و غبار، آلودگی و باکتری را از هوا پاک می‌کند. این آلودگی‌ها هنگام عبور از فیلتر به الیاف تشکیل دهندهٔ آن متصل شده و از آن عبور نخواهند کرد. بنابراین هرچه منافذ موجود در فیلتر کوچک‌تر باشد، کارایی فیلتر افزایش یافته و از عبور ذرات ریزتری می‌تواند جلوگیری کند.

یکی از موارد کاربرد فیلترها، کمپرسورها هستند. کمپرسورها کاربرد بسیار وسیعی در کلیه صنایع بویژه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارند. هوای خروجی کمپرسور حاوی بخار آب، ذرات ریز غبار، ذرات خورنده، انواع باکتری و ذرات بسیار ریز روغن است که در ترکیب با یکدیگر، ماده‌ای لجن مانند با خاصیت اسیدی بر جا می‌گذارند. در اثر فشار بالا لایه‌ای از این مواد در داخل منبع تشکیل شده و باعث آسیب رساندن جدی به تجهیزات هوای فشرده، شیرهای پنوماتیکی، جک‌ها و دیگر نقاط حساس دستگاه‌ها می‌شود.

با توجه به نقش مهم کمپرسورها در فرآیندهای مختلف، کیفیت سیال عبوری نقش بسزایی در افزایش عمر قطعات مختلف کمپرسور و نیز کاهش زمان توقف کمپرسور دارد. افزایش کارایی فیلتر به‌طور معمول با افزایش تراکم الیاف بستر فیلتر ایجاد می‌شود و این امر افزایش افت فشار و در نتیجه افزایش مصرف انرژی را در پی دارد.

استفاده از فیلترها با پوشش نانوالیاف سبب افزایش راندمان فیلتر در جذب ذرات ریزتر می‌شود، بدون اینکه افزایش محسوسی در افت فشار فیلتر نسبت به فیلتر نانو نشده داشته باشد که این امر سبب افزایش کیفیت سیال عبوری و در نتیجه افزایش عمر قطعات و کاهش زمان تعمیر و توقف می‌شود.

شرکت آزاد فیلتر، در حال تولید صنعتی و عرضهٔ فیلترهای هوای نانوساختار به بازار است. این محصول که به‌طور خاص در فیلتر کردن هوای ورودی توربین کاربرد دارد، از کارایی بالاتری نسبت به فیلترهای رایج برخوردار است.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • در انواع مختلف سلولزی (Cellulose) و پلی استر (Polyester)
  • پوشش‌دهی بستر فیلتر با استفاده از نانوالیاف
  • امکان تولید محصول متناسب با اقلیم کشور
  • هزینه کم نسبت به محصولات مشابه

درباره «شرکت آزاد فیلتر»

شرکت آزاد فیلتر از سال 1374 به طور رسمی ثبت و در زمینه تولید انواع فیلترهای صنعتی فعالیت دارد. محصولات این شرکت با توجه به نیاز صنایع مختلف در زمینه فیلتراسیون صنعتی، شامل انواع فیلتر و یونیت‌های فیلتراسیون سیالات مختلف از قبیل هوا، آب، روغن، سوخت، گلایکول، آمین، گاز و غیره است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به http://www.azadfilter.ir/ مراجعه نمائید.