لایو صنعتی: ماسکهای تنفسی نانویی در دوران کرونا – 14 اسفند

صفحه اینستاگرام نانو و صنعت، پنجشنبه 14 اسفندماه، رأس ساعت ۹:۳۰ شب، با موضوع «ماسکهای تنفسی نانویی»، میزبان مدیرعامل شرکت فناوران نانومقیاس، خواهد بود.

این برنامه، به صورت گفتگوی زنده مهدی رحمانی کارگزار بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو (مجری برنامه)، با نادر نادری، مدیرعامل شرکت فناوران نانومقیاس، (میهمان برنامه)، در صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، برگزار خواهد شد.

گفتنی است شرکت فناوران نانو مقیاس، يكي از شركتهاي مطرح در زمينه تجهيزات و محصولات مرتبط با فناوری نانوالیاف در دنياست که نقش و اهمیت تجهیزات و محصولات این شرکت در سلامت جامعه به ویژه در دوران کرونا، به طور قابل توجهی ملموس بوده است. محصولات و خدمات این شرکت، شامل طراحی و تولید دستگاه‌های الکتروریسی در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی با تجهیزات جانبی مختلف (منابع تامین اختلاف پتانسیل بالا، پمپ‌های سرنگی و کالکتورها) با تمرکز بر تولید ماسک‌های تنفسی، فیلترهای هوای نیروگاهی، فیلتر روغن و فیلتر هوای کابین و فیلتر هوای سوخت اتومبیل، توری پنجره، کیسه های جاروبرقی، ماسک‌های آرایشی بهداشتی صورت، زخم پوش فیلترهای اتاق تمیز، نانوپانسمانهای پزشکی و سایر محصولات مبتنی بر نانوالیاف است.

بدینوسیله از کلیه مدیران، صنعتگران، پژوهشگران، فعالان رسانه ای و عموم علاقمندان حوزه های صنعتی فناوری نانو، دعوت می شود تا در این لایو صنعتی، شرکت نمایند و ضمن اطلاع از نحوه تولید ماسکهای نانویی و ویژگیهای حفاظتی آن در شرایط بحران کرونا، و بررسی کاربردهای فناوری نانو در صنایع موجود، به طرح پرسشها و بیان نقطه نظرات خود بپردازند.

(INDnano.ir@)

قابل ذکر است دستگاه‌های صنعتی الکتروریسی ساخت شرکت فناوران نانومقیاس می توانند برای پوشش دادن بستر فیلترها با لایه ای از نانوالیاف پلیمری استفاده شوند. پوشش لایه نازکی از نانوالیاف بر روی بسترهای متداول فیلتری، موجب افزایش بازده فیلتراسیون، طول عمر فیلتر و ظرفیت نگهداری گرد و غبار بدون افزایش قابل توجه افت فشار می شود. فیلترهای هوای نانویی تولید شده، آزمایش‌های مورد نیاز را با موفقیت پشت سر گذاشته و گواهینامه های برخی موسسات مانند انرژی اتمی ایران، VTT (فنلاند) و DMT (آلمان) را کسب کرده است. این دستگاه ها در چندین شرکت بزرگ فیلترساز داخلی نصب شده است که همین موضوع باعث تامین نیاز فیلترهای با کارایی بالا خودرویی و نیروگاهی کشور شده است. علاوه بر آن تاکنون چندین خط تولید صنعتی در کشورهای کره جنوبی، مالزی و چین و … نصب گردیده است.
همچنین، دستگاه الکتروفورز مویینه که کاربردهای زیادی در زمینه جداسازی و شناسایی پروتئینها، DNA و نانوذرات دارد توسط شرکت تولید می شود.
بخش تحقیق و توسعه شرکت دارای تجهیزات میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)، انواع دستگاه‌های الکتروریسی در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی، هموژنایزر اولتراسونیک و برخی تجهیزات تست فیلتر هوا از جمله دستگاه شمارنده ذرات معلق هوا می باشد.

گفتگوهای زنده صنعتی در بستر اینستاگرام (لایو صنعتی نانو)، در راستای ترویج صنعتی فناوری نانو و با هدف معرفی کاربردهای صنعتی، توانمندی ها و محصولات صنعتی فناوری نانو ایران و ایجاد فضای پویا و زنده پرسش و پاسخ برای علاقمندان، به عنوان یکی از برنامه های صنعتی صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@) به نشانی (https://www.instagram.com/indnano.ir)، به اجرا گذاشته می شود و علاقمندان می توانند ضمن حضور در برنامه ها، از طریق دایرکت صفحه، با مسئولین در ارتباط باشند و نقطه نظرات خود را در هر لحظه بصورت کامنت یا پیام مستقیم مطرح نمایند.

لینک ورود به صفحه اینستاگرام نانو و صنعت (INDnano.ir@)