سلسله وبینارهای بررسی کاربردهای صنعتی فناوری نانو در «صنعت عمران و ساختمان» به پایان رسید

چهارمین و آخرین جلسه از سلسله وبینارهای بررسی کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت عمران و ساختمان» با هدف معرفی توانمندی های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت ساخت و ساز به شرکت ها، سازمان ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت بخش ترویج صنعتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت های فناوری نانو و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه، روز پنجشنبه 27 آذرماه به مدت 3 ساعت برگزار شد.

در ابتدای جلسه جناب آقای مهندس حاجی سامی، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی طرح وندیداد، به بیان تحول ایجاد شده در صنعت ساخت و ساز با بکارگيری نانو بتن فوق سبک سازه ای پرداختند و کاربردهای آن در صنعت ساختمان را توضیح دادند. ایشان ضمن معرفی محصولات شرکت، نمونه هایی از پروژه های اجرا شده شرکت را نیز معرفی کردند و در خصوص نتایج حاصل از به کار گیری این محصولات توضیحاتی ارائه کردند.

سپس جناب آقای دکتر معظمی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی سازه بتن خاورمیانه، ترمیم، مقاوم سازی، آب بندی بتن و تولید افزونه های بتن را توضیح دادند و تعدادی از پروژه های موفق شرکت را معرفی کردند.

در انتها نیز جناب آقای دکتر بزرگمهرنیا، مدیر تحقیق و توسعه شرکت آپتوس ایران، کفپوش های بتنی توانمند حاوی نانو ذرات سیلیس را معرفی کردند. ایشان در ارائه خود، روش تولید کفپوش های بتنی فناوری نانو و کاربردهای آن و آزمایش های مربوط به این کفپوش ها را توضیح دادند. همچنین تعدادی از پروژه های موفق نانویی و غیر نانویی شرکت را معرفی کردند.

برگزاری دوره های صنعتی فناوری نانو، از سال 1394 تاکنون، بصورت متوالی و در حوزه های صنعتی مختلف، و با هدف معرفی آخرین دستاوردها و کاربردهای صنعتی فناوری نانو در ایران و جهان و همچنین تبیین فرصتهای اقتصادی و تجاری در بستر تبادل نظر با صنعتگران، مدیران و نانوفناوران در جریان می باشد.

مجموعه های صنعتی و سازمانهای علاقمند به ارتباط با شرکت ها و فناوران این دوره ها، همچنین شرکت ها، سازمان ها و صنایع علاقمند به آشنایی با فناوری نانو در حوزه های مختلف صنعتی، می توانند درخواست خود را به ایمیل IPS@nano.ir یا دایرکت صفحه اینستاگرام نانو و صنعت به نشانی @INDnano.ir، ارسال نموده و یا با شماره همراه 09190399061 تماس حاصل نمایند. شایان ذکر است، مجموعه های علاقمند به توسعه فناوری محصولات و یا رفع نیازهای خود با فناوری نانو می توانند فرم تقاضای صنعتی را تکمیل و به ایمیل فوق ارسال نمایند تا پس از بررسی تقاضاها و مشکلات صنعتی مطرح شده و شناسایی فناور و فناوری مناسب، مشاوره و هماهنگی جهت انتقال فناوری به آنها با حمایت های ستاد توسعه فناوری نانو صورت پذیرد.

گفتنی است دوره های صنعتی آتی، از طریق رسانه های ستاد، اطلاع رسانی خواهد شد.

دوره های صنعتی فناوری نانو