صادرات نانوپلیمر سیلیکون ایرانی به کشورهای همسایه

صادرات نانوپلیمر سیلیکون ایرانی به کشورهای همسایه

نانومحصولات پلیمری شرکت دانش‌بنیان نانوبسپار آیتک بعد از صادرات به کشور عراق راهی کشور ترکیه می‌شود. کیفیت مطلوب و رقابت بالای محصولات این شرکت با محصولات مشابه خارجی این راه را هموار کرده است.

نانوپلیمر سیلیکونی ساخت شرکت نانو بسپار آیتک به کشور همسایه صادر شد. این شرکت در حوزه تولید نانوپلیمر، نانوپودرهای فلزی و نانوکلوئیدهای پلیمری فعالیت دارد.

محمد کوهستانیان مدیر تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: «با توجه به کیفیت بالای محصولات تهیه شده و قابلیت رقابت بالا با محصولات مشابه خارجی، پیش‌بینی آینده‌ای روشن برای فروش محصولات در خارج از کشور و بازارهای بین‌المللی می‌شود که در این راستا ما توانسته‌ایم در سال گذشته نانومحصولات تولیدی شرکت را به کشور عراق صادر کنیم و در حال حاضر در حال مذاکره با یک شرکت ترکیه‌ای برای اعطای نمایندگی در این کشور هستیم».

وی درباره کاربرد این محصول گفت: «قابلیت تهیه فیلم‌های نازک پلیمری از این محصول و ابرآبگریزی سطوحی که از این محصول استفاده می‌کنند باعث شده که از آن در صنایع پلاستیک، صنایع ضدغبار و ضدبخار و همچنین محصولات خودرویی نظیر مکمل‌های سوخت و موتورشوی خودرو و سم‌های مختلف نظیر حشره‌کش‌ها و دافع حشرات استفاده کنند.»

مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت در ادامه گفت: «در سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ تن نانوپلیمر سیلیکونی تولید شده و با توجه به کارایی بالاتر و عملکرد بهتر در صنایع مختلف توانست محبوبیت بالایی در بین محصولات مشابه کسب کند، به همین دلیل در سال ۹۷ این محصول به فروش بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال رسید. متقاضیان این محصول، شرکت نرمین شیمی نوین، ایران ملاس، گیاه چسب پیروز، سایروس کیش، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت Scomi، شرکت پتروماد و آریا شیمی بوده است و بخش قابل توجهی از این فروش، نزدیک به نیمی از آن، به کشور عراق بوده است.»

کوهستانیان از اقدام برای گرفتن گواهی نانومقیاس برای ۳ نانومحصول دیگر این شرکت خبر داد. مکمل بنزین و اسپری ضدغبار حاوی نانوذرات سیلیکون و کیسه زباله آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات از جمله این محصولات است.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی باعث معرفی هرچه بهتر محصولات نانویی شرکت و توسعه بازار و افزایش فروش شرکت می‌شود گفت: «ما با حضور مستمر در نمایشگاه نانو، نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی، گیاهان دارویی و نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX توانسته‌ایم به این مهم برسیم. همچنین شرکت دانش‌بنیان آیتک با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته است در نمایشگاه دائمی یک ساله در کشور قرقیزستان و گرجستان شرکت کند.»

کوهستانیان در ادامه گفت: «شرکت  نانو بسپار آیتک با توجه به فعالیت گسترده خود در حوزه های مختلف نظیر پتروشیمی، پلیمر، مواد شیمیایی نانو ومحصولات گیاهی و حجم بالای سفارش‌ها و کمبود فضای تولید، در حال حاضر اقدام به احداث کارخانه‌ای متمرکز در شهرک صنعتی شمس‌آباد نموده است.»