پارچه نانویی رسانا با خواص ضد اشعه در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱

رئیس هیئت‌مدیره شرکت آتیه حکمت آبتین از عرضه پارچه نانویی رسانا با خواص ضد اشعه در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ خبر داد.

شرکت آتیه حکمت آبتین منسوجات پلی‌استری جهت شیلدینگ امواج الکترومغناطیسی در محدوده امواج ایکس تولید می‌کند. این منسوجات خواص رسانایی بهبود یافته داشته، از این رو برای استفاده در صنعت الکترونیک پوشیدنی مناسب است.

بهاره موذن‌چی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت آتیه حکمت آبتین می‌گوید: «این پارچه‌ها در حوزه‌هایی نظیر پزشکی و ورزشی قابل استفاده است. در حال حاضر به صورت پایلوت توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید ادوات ارتوپدی از این پارچه‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که این پارچه‌ رسانای الکتریکی است می‌توان از آن برای تولید لباس‌های الکترونیکی قابل پوشیدن استفاده کرد. برای مثال اگر قرار است روی لباس‌های ورزشی قطعات الکترونیکی قرار داده شود، بی‌نیاز از سیم، این پارچه‌ها می‌توانند جریان را از منبع تامین انرژی (باتری) به قطعه مورد نظر (نظیر لامپ) برسانند. بنابراین این پارچه‌ها برای تولید باتری و الکترود منعطف نیز قابل استفاده هستند. یکی از ویژگی‌های این منسوجات، خواص ضد امواج رادیویی آن است که می‌تواند به منظور محافظت از کاربر در برابر امواج استفاده شود.»

دکتر موذن‌چی می‌افزاید: «شرکت آتیه حکمت آبتین مواد شیمیایی با خواص ضدآتش، ضدآفت و ضدمیکروب نیز تولید می‌کند. در حال حاضر شرکت‌های بزرگی نظیر ظریف مصور، صنایع چوب و کاغذ مازندران و شرکت‌های متعددی در حوزه کاغذسازی از محصولات ما استفاده می‌کنند.»

این دانش‌آموخته دکتری تخصصی مهندسی شیمی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌گوید: «سرمنشاء فناوری پارچه ضد امواج شرکت آتیه حکمت آبتین، موضوع پایان‌نامه دکتری من بود که بعد از اتمام تحصیل برای تجاری‌سازی در شرکت آتیه حکمت آبتین توسعه آن ادامه یافت. شرکت آتیه حکمت آبتین در سال ۱۳۹۲ تاسیس و در سال ۱۳۹۴ دانش‌بنیان شد. تیم بنیان‌گذار این شرکت، بیش از ۸۰ مقاله ISI و چندین اختراع ثبت شده در داخل و خارج از کشور دارند.»

منسوجات این شرکت خواص فوق‌العاده ای مانند انعطاف‌پذیری، تخلیه الکترو استاتیک، محافظت در برابر اشعه، محافظت در برابر امواج رادیویی، قابلیت انبساط حرارتی و وزن سبک دارند. منسوجات رسانا علاوه بر حفاظت و جذب امواج در تولید منسوجات الکترونیک و وسایل الکترونیکی منعطف و باتری‌های پارچه ای نیز کاربرد دارند. منسوجات رسانا می‌توانند جایگزین مناسبی برای سیم‌ها و کابل‌ها شوند. این منسوجات بسته به میزان هدایت الکتریکی می‌توانند کاربردهای مختلفی در صنایع متعدد داشته باشند. شرکت آتیه حکمت آبتین با استفاده از روشی ساده و با مواد اولیه ارزان‌قیمت در فرایند یک مرحله‌ای با استفاده از امکانات موجود به منسوج رسانا دست یافته است.

تولیدکننده پارچه رسانای نانویی: محصولی پرکاربرد را در نمایشگاه عرضه می‌کنیم