تولید رنگ‌های عایق حرارتی با سفارش صنعت

شرکت پاکان آتیه نانودانش یکی از شرکت‌های تولیدکننده عایق‌های هواژل در کشور موفق به تولید رنگ‌های عایق حرارتی شده که شرکت ایستا پلیمر شریف متقاضی استفاده از آن است. شبکه تبادل فناوری نقش پررنگی در ایجاد این ارتباط میان شرکت‌ها داشته است.

این رنگ عایق حرارت حاوی ماده افزودنی آیروژل نانومتخلخل است که قابلیت استفاده در بسیاری از مواردی است که امکان استفاده از عایق‌های سنتی وجود ندارد و یا اقتصادی نیست. این عایق‌ها موجب کاهش محسوس اتلاف انرژی شده، قابلیت نصب بر روی سطوح بسیار پیچیده را داشته، در عین حال که طول عمر بالایی دارند، نیاز به ادوات نصب رایج مانند ورق آلومینوم و بست ندارند. این رنگ‌ها برای استفاده نیاز به نصاب حرفه‌ای نداشته و سرعت اجرای بسیار بالا دارند. همچنین قابلیت استفاده روی سطوح سیمانی، فلزی، شیشه‌ای، چوبی و گچ را دارند.

شرکت پاکان آتیه نانو دانش با پشتوانه تحقیقاتی حدود ۱۰ ساله و تیم علمی قوی در سال ۱۳۹۴ توسط جمعی از متخصصین حوزه مهندسی شیمی با هدف تولید عایق‌های پیشرفته مبتنی بر فناوری‌های نوین راه‌اندازی شد. بعد از موفقیت‌های اولیه در ساخت آزمایشگاهی محصول و جذب سرمایه اولیه تولید خود را به‌صورت نیمه‌صنعتی در پایان سال ۹۵ با موفقیت به انجام رساند و در ادامه با افزایش سرمایه، به‌منظور افزایش مقیاس تولید، شروع به تولید صنعتی محصول و ارائه آن به بازار هدف در ابتدای سال ۱۳۹۷ کرد.

علاوه براین رنگ، شرکت پاکان آتیه نانو دانش پتوی عایق حرارت حاوی آیروژل سیلیکا را تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوی عایق حرارتی در صنایع مختلفی نظیر پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در حال استفاده بوده و جایگزین عایق‌های واردتی در صنایع شده است. این عایق‌ها دارای استحکام بسیار بالایی هستند، به طوری که با عبور از روی این عایق هیچگونه فشردگی در آن ایجاد نمی‌شود. علاوه بر این، به دلیل ساختار نانومتری، این عایق‌ها از طول عمر بالایی نیز برخوردارند. این عایق‌ها کاملاً ضدحریق هستند و تا دمای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ درجه سیلسیوس را تا مدت زمان چندین دقیقه تحمل می‌کنند به طوری که به سطح زیر عایق نیز آسیبی وارد نخواهد شد.