«پنتر» و کاهش انتقال بیماری در محصولات تولیدی ایرانی

مهران مهرزاد، مدیر تحقیق و توسعه شرکت عالی تحریر پارسیان برند «پنتر» در ایران با اشاره به عملکرد این غرفه در سیزدهمین نمایشگاه نانو بیان کرد: «فعالیت اصلی شرکت، تولید نوشت‌افزار سلامت‌محور و آنتی‌باکتریال به‌وسیله مواد نانویی است.»

وی افزود: «پنتر، یک شرکت دانش‌بنیان و نانوفناور بوده و مجهزترین آزمایشگاه نوشت‌افزار در منطقه را در اختیار دارد که آزمایشگاه همکار استاندارد بوده و دارای استاندارد ۱۷۰۲۵ است. از طرفی دیگر مجهزترین واحدی است که انطباق جوهر و نوک را در منطقه انجام می‌دهد.»

مهرزاد اشاره کرد: «چند اختراع هم داریم که نخستین آن، نوشت‌افزار آنتی‌باکتریال است توسط مهرداد عالی‌پور هریسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت پنتر به ثبت رسید و درحال حاضر با تیراژ بالایی تولید می‌شود. در سیزدهمین نمایشگاه نانو کالاهای سلامت محوری از جمله گواش ضد خش، ماسه‌های بازی، پاک‌کن و خودکار آنتی‌باکتریال را عرضه کرده‌ایم.»

مدیر تحقیق و توسعه شرکت عالی تحریر پارسیان با اشاره به اینکه محصولات این شرکت تاییدیه نانومقیاس دارد،ادامه داد: «وقتی نوشت‌افزار آنتی‌باکتریال تولید می‌شود، به این معناست که اگر این خودکار و پاک‌کن چند ثانیه در دست بگیرید، تمام باکتری‌های مضر روی پوست از بین می‌رود. این نوشت‌افزارها می‌تواند جایگزین نوشت‌افزارهای موجود در بانک‌ها، بیمارستان و اداره‌های دولتی شود. این ویژگی نوشت‌افزارهای پنتر به گونه‌ای است که موجب کاهش انتقال ویروس و بیماری خواهد شد.»

به گفته وی، شرکت در نمایشگاه فناوری نانو از چند حیث اهمیت دارد، نخست اینکه موجب می‌شود تا مسئولان و متولیان نهادهای خصوصی و دولتی به این شرکت‌ها مراجعه کرده و امکان تعامل با مسئولان و صحبت درباره چالش‌هایمان فراهم شود. همچنین با حضور در این رویداد می‌توانیم از تخصص و تجربیات دیگر شرکت‌های نانومحور در راستای ارتقاء نوشت‌افزارها بهره‌مند شویم.

مهرزاد افزود: «مصادف شدن برگزاری نمایشگاه نانو با نمایشگاه صنعت موجب می‌شود که امکان تعامل میان شرکت‌های بخش صنعت با حوزه فناوری نانو افزایش پیدا کند. از طرف دیگر پنتر به غیر از اینکه محصول نوشت‌افزار آنتی‌باکتریال تولید می‌کند، مواد اولیه آنتی‌باکتریال هم تولید می‌کند که می‌تواند در بخش صنعت و یا شرکت‌های فعال در حوزه نانو مورد استفاده قرار بگیرد.»

مدیر تحقیق و توسعه شرکت عالی تحریر پارسیان بیان کرد: «شرکت پنتر چشم‌انداز مثبت و مناسبی را در راستای اهدافش برای خود ترسیم کرده است و در راه رسیدن به این مقصود، زمین بزرگی را در شهرک صنعتی شمس‌آباد خریداری کرده که قرار است در سه طبقه مجتمع تولید نوشت‌افزار باشد تا بتوانیم نوشت‌افزار سلامت‌محور را با فناوری نانو تولید کرده و به کشورهای همسایه نیز صادر کنیم.»

وی افزود: «اصلی‌ترین چالش شرکت این است که نمی‌توانیم تقاضای بازار را تامین کنیم و با تاسیس این ساختمان به بزرگ‌ترین مجتمع تولید نوشت‌افزار از نوع آنتی‌باکتریال در امر صادرات محصول به کشورهای همسایه تبدیل خواهیم شد. در حال حاضر صادرات مستقیم به کشورها نداریم و به وسیله شرکت‌های واسطه به هشت کشور صادرات محصول داریم.»

مهرزاد در پایان عنوان کرد: «تمام تلاش ما این است که کالاهای سلامت‌محور را توسعه داده تا بتوانیم مسئولیت اجتماعی خود در جهت تولید کالای سلامت‌محور و کاهش بیماری بین کودکان انجام بدهیم.»

«پنتر» با هدف کاهش انتقال بیماری در سیزدهمین نمایشگاه نانو حاضر شد