نخستین دستگاه دی ال اس ایرانی تجاری‌سازی شد

شرکت ویراسنس موفق به ساخت و تجاری‌سازی نخستین دستگاه دی ال اس در کشور شده که در سنتز و اندازه‌گیری ذرات نانو کاربرد دارد.

محمد علی‌آبادی، مدیر توسعه کسب و کار ویراسنس در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه ایران نانو عنوان کرد: «محصول شرکت ما نانوسنس نام دارد که نوعی تجهیز آزمایشگاهی بوده و کار آن سنتز اندازه‌گیری نانو ذرات است. این محصول در سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو رونمایی و معرفی شده است.»

وی افزود: «توسعه نانوسنس از ۵ سال پیش شروع شده و از یک سال و نیم قبل با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو و ذیل برنامه نانو استارتاپ توانستیم کارهای تجاری‌سازی و ساخت نمونه اولیه آن را انجام دهیم. این دستگاه در صنایع بسیاری کاربرد دارد از داروسازی و تولید رنگ گرفته تا صنعت غذایی  و پتروشیمی. درواقع هر صنعتی که با حوزه نانو ارتباط دارد و هر آزمایشگاهی ماده نانویی سنتز می‌کند و اندازه ذرات را به دست می‌آورد.»

علی‌آبادی با اشاره به این که نانوسنس اولین تجهیز ایرانی دی ال اس است ، گفت: «در بازار ایران تجهیزات برند مارول انگلستان  به فروش می‌رسد و نانوسنس اولین دی ال اس تجاری‌سازی شده ایرانی است. امیدواریم ذیل نمایشگاه نانو و نمایشگاه‌های بعدی این محصول را به فروش و سپس تولید انبوه برسانیم.»

مدیر توسعه کسب و کار ویراسنس اظهار کرد: «نمونه‌های دی ال اسی که در ایران استفاده می‌شود به طور کامل خارجی هستند و به دلیل تحریم‌ها هیچ گونه خدمات پس از فروشی به مشتریان ایرانی ارائه نمی‌دهند. یکی از مزیت‌های محصول ایرانی ارائه خدمات پس از فروش است که به نوعی  نقطه قوت این محصول به شمار می‌رود.»

وی گفت: «مزیت بعدی این دستگاه قیمت آن است قابلیت رقابتی بالایی با نمونه‌های تجاری دیگر دارد. نانوسنس دو سوم قیمت دستگاه‌های خارجی وارد بازار خواهد شد. هدف اولیه ما فروش حداقل ۱۰ دستگاه نانوسنس در کشور است و پس از آن برای صادرات اقدام می‌کنیم.»