نانوداروی ضدسرطان و مکمل‌های نانویی؛ شرکت اکسیر نانو سینا

یاسمن فاطری، نماینده علمی شرکت اکسیر نانو سینا از عرضه دو نانوداروی ضدسرطان و چندین محصول نانویی دیگر در غرفه این شرکت خبر داد.

نانوداروی ضدسرطان سینادوکسوزوم یکی از محصولات این شرکت است که پیش از این به خارج از کشور نیز صادر شده است. به گفته خانم فاطری علاوه‌بر این نانودارو، نانوداروی ضدسرطانی دیگر به نام دوستاکسل نیز در غرفه این شرکت برای بازدید علاقه‌مند عرضه شده است. این داروی شیمی‌درمانی بر پایه نانولیپوزوم بوده و عوارض داروهای شیمی‌درمانی رایج را ندارد.

کورکومین با نام تجاری سیناکورکومین و ژل موضعی نانولیپوزومال ضدلیشمانیا انگل تک‌یاخته عامل بیماری سالک و ضدقارچ با نام تجاری سینا آمفولیش از دیگر محصولات این شرکت است.

نماینده علمی شرکت اکسیر نانو سینا با اشاره به مکمل‌های نانویی عرضه شده در غرفه شرکت اکسیر نانو سینا گفت: «یکی از این مکمل‌ها امگا ۳ نانویی است که به دلیل استفاده از فناوری لیپوزومی جذب بهتری دارد. همچنین از همین فناوری برای تولید مکمل ویتامین D۳ نیز استفاده شده است.»

لیورگل یکی از داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب است که در حال حاضر در بازار موجود است. شرکت اکسیر نانو سینا این دارو را به صورت نانویی تولید کرده و با نام تجاری SinaLiV۷۰ عرضه می‌کند که به دلیل فرمولاسیون نانویی جذب و اثربخشی بهتری دارد.

این شرکت برای کودکان نیز محصول ویژه‌ای دارد.  فروسینازوم، نام قطره آن لیپوزومال شرکت اکسیر نانو سینا است در آن ترکیبات مکمل آهن به صورت نانویی در آمده است تا از سیاه شدن دندان کودکان جلوگیری کند و در عین حال نیاز آهن آن‌ها را نیز تامین نماید. از آنجایی که این محصول به صورت لیپوزمی است، جذب بهتری داشته و اثرات منفی گوارشی روی کودکان ندارد. همچنین فرمولاسیون نانویی موجب شده تا طعم بد آهن دراین قطره آهن احساس نشود و استفاده از آن ساده‌تر باشد.

برای بازدید از غرفه شرکت اکسیر نانو سینا، به سالن خلیج‌فارس طبقه همکف مراجعه نمایید.