تفاهم‌نامه همکاری میان ICAN و مهامکس برای ارائه خدمات ساخت و تولید و آنالیز

ICAN به عنوان اولین ارائه‌دهنده خدمات ساخت و تولید با «پلتفرم مهامکس» تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. هدف از این همکاری مشترک، تسهیل ارائه خدمات در حوزه ساخت و تولید و همچنین آنالیز مواد به متقاضی‌های حوزه‌های صنعتی و دانشگاهی است.

در نشست اخیر مدیران مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) و پلتفرم مهامکس که در مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی برگزار شد، ضمن بررسی نیاز صنعت و دانشگاه به زیرساخت و تجهیزات ساخت و تولید و نیز تسهیل روند پاسخگویی به مراجعان و متقاضیان، ابعاد مختلف این همکاری مورد ارزیابی قرار گرفت. در پایان این جلسه ICAN، به عنوان ارائه‌دهنده خدمات ساخت و تولید در حوزه فناوری نانو، برای ارائه خدمات ساخت و تولید به متقاضیان در مهامکس با این پلتفرم تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد. لازم به ذکر است که امضای این تفاهم‌نامه سبب می‌شود تا این دو مجموعه به صورت مکمل به متقاضیان خدمت‌رسانی کنند و از این پس افراد متقاضی خدمات ساخت و تولید می‌توانند خدمات آنالیز خود را از مهامکس دریافت کنند. علاقه‌مندان به زودی می‌توانند با مراجعه به سایت مهامکس از خدمات ساخت و تولید ICAN برخوردار شوند.

مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی با هدف توسعه کاربردها و محصولات فناوری نانو در قالب همکاری فناورانه بستری را فراهم آورده است تا پژوهشگران و محققان بتوانند با همکاری شرکت‌های ساخت و تولید تجهیزات مستقر در مرکز در قالب ۶ پلتفرم فناوری پلاسمای سرد، نانوالیاف، نانومواد، نانوکامپوزیت، نانوکویتاسیون و نانوپوشش سخت در مسیر توسعه قدم بردارند. هم‌اکنون بیش از ۴۰ دستگاه و تجهیز صنعتی، نیمه‌صنعتی و آزمایشگاهی ساخت و تولید مرتبط با پلتفرم‌های فناوری، آماده ارائه خدمت به متقاضیان در این مرکز وجود دارد.

«پلتفرم مهامکس» با هدف فراهم آوردن دسترسی آسان به خدمات آنالیز و مشخصه‌یابی مواد شیمیایی با بهره‌گیری از متخصصان و کارشناسان پژوهشی، در راستای تعامل بیشتر با صنعتگران و محققان و همچنین تسهیل خدمات آزمایشگاهی و مشاوره‌ای، اقدام به ارائه خدمات آزمایشگاهی پیشرفته با همکاری مراکز معتبر پژوهشی و آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی می‌کند.