همایش دستاوردهای اخیر کشور در حوزه نانوسامانه‌های ریزمقیاس زیستی

با همکاری مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا و دانشگاه صنعتی شریف، همایش علمی تخصصی «دستاوردهای اخیر کشور در حوزه سامانه‌های ریزمقیاس زیستی، چالش‌ها و افق‌های پیش رو» از ۲۱ تا ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

سامانه‌های ریزمقیاس با کاربردها زیستی و تشخیصی در سال‌های اخیر توجه زیادی را از طرف پژوهشگران و نهادهای حمایتی و سرمایه‌گذاری به خود جلب کرده‌اند. شیوع بیماری کرونا و اهمیت تشخیص سریع و غربالگری از یک طرف، و پژوهش‌های مرتبط با ساخت واکسن و دارو از طرف دیگر اهمیت و ضرورت نگاه به چنین سامانه‌هایی را پررنگ‌تر کرد. در ایران، با وجود پژوهش‌های به‌روز و درخور توجهی که در مراکز پژوهشی در حال انجام است، هنوز راه زیادی تا رسیدن به محصولات تجاری دراین حوزه باقی مانده است. همچنین، با توجه به ماهیت بین رشته‌ای مباحث مرتبط با این سامانه‌ها، پیشرفت در این حوزه در گرو رشد متوازن در زمینه‌های مختلف موثر بر موضوع سامانه‌های مورد نظر است. همایش حاضر با هدف برآورد سطح پیشرفت و توسعه بخش‌های مختلف فناوری‌های مرتبط با سامانه‌های ریزمقیاس زیستی و تشخیصی در کشور و نیز ایجاد بستر همکاری‌های بین رشته‌ای افراد فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

به‌طور خاص، موضوعات تشخیص بر بالین (Point of Care)، اندام بر تراشه (Organ on a Chip)، آزمایشگاه روی تراشه (Lab on a Chip)، حسگرهای میکروالکترومکانیکی زیستی (BioMEMS) و دارو رسانی (Drug Delivery) در نشست‌های تخصصی معرفی و آخرین دستاوردهای پژوهشگران سرآمد در این حوزه ارائه می‌شود. همچنین، تعدادی از پژوهشگران و شرکت‌های فعال در حوزه کیت‌های تشخیصی و سامانه‌های بربالین به‌عنوان سخنران ویژه میهمان نشست حاضر خواهند بود.

برای حضور در این همایش از اینجا ثبت نام کنید.