استقبال معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از دستاوردهای صنعتی نانو

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در بازدید از دستاوردهای فناوری‌ نانو، ضمن قدردانی از تلاش‌های پژوهشگران و فعالان حوزه فناوری‌ نانو، از صنعتی‌شدن این فناوری در کشور اظهار خرسندی کرد.

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰، میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو از آخرین دستاوردهای این فناوری در کشور بازدید کرد. این بازدید با هدف آشنایی با توانمندی‌های فناوران ایرانی در عرصه نانو و بررسی وضعیت ساختاری این فناوری در کشور صورت گرفت.
لطیفی پس از بازدید از برخی از محصولات نانویی در نمایشگاه دائمی ستاد نانو گفت: «امشب یکی از شب‌های بسیار خوب برای من بود، توفیق بود که ثمره تلاش علمی سال‌های متمادی دانشمندان جوان ایرانی را از نزدیک ببینم و امیدوارم این فرصت برای بسیاری از افراد علمی و اجرای کشور فراهم شود تا از نزدیک این دستاوردها راببینید. واقعا یک تور علمی شاداب و با مطالب قابل یادگیری متعدد بود.»
ایشان در ادامه افزود: «از دانش نانو می‌توان در حوزه‌های دیگر نیز استفاده کرد. به نظرم یکی از مسئله‌های اصلی ما در کشور مسئله بهره‌وری است و دانش نانو و پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه، همچنین زنجیره ایده‌ تا عمل که منجر به این شده که ما امروز با یک دانش بومی صنعتی شده مواجه شویم، به ارتقاء زندگی مردم ایران و جهان کمک کند. امیدوارم این مسیری که خانواده نانو در بخش پژوهشی و دانشگاه آغاز کرده‌اند با قوت بیشتر استمرار پیدا کند، این دستاوردها هم می‌تواند غرورآفرین باشد و هم می‌تواند ثروت‌آفرینی کند. همچنین می‌توان از آن برای ارتقاء زندگی همه مردم و همه بشریت استفاده کرد. در حوزه صنعت، بهداشت و درمان و کشاورزی رشد‌های خیره‌کننده‌ای صورت گرفته و امیدوارم که خدا به تمامی همکاران به ویژه آقای دکتر سعید سرکار، که با جدیت مسئولیت و فرماندهی این جبهه مهم علمی را به عهده گرفته‌اند توفیق روزافزون عنایت بفرماید. در پایان آرزوی سلامت و موفقیت برای تمامی دست‌اندرکاران فناوری‌ نانو در کشور دارم.»

«بهره‌وری» مساله جدی کشور است/ نانو می‌تواند به ارتقا زندگی مردم کمک کند