تولید خودکار نانوی ضدباکتری در ایران

شرکت عالی تحریر پارسیان خودکار با بدنه آنتی باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. با توجه به تماس دائمی خودکار با دست، وجود خاصیت آنتی‌باکتریال می‌تواند مانع از گسترش عوامل بیماری‌زا در بین مصرف‌کنندگان شود.

شرکت عالی تحریر پارسیان نوشت‌افزار خود را با نام تجاری پنتر تولید می‌کند. نوشت افزار نانویی و سلامت محور پنتر با قابلیت تأثیرگذاری بر روی باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی و بسیاری دیگر از عوامل بیماری‌زا می‌‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش سرعت گسترش بیماری، سرایت انواع بیماری‌‌ها و عفونت‌‌ها داشته باشد.

به کارگیری فناوری‌نانو در تولید نوشت افزارهایی برای استفاده در محیط‌های اداری، مصارف دانش آموزی و کودکان و همچنین برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌‌ها اهمیت بسزایی دارد و می‌‌تواند به عنوان کالایی سلامت محور در ارتقا سطح بهداشت فردی و عمومی ایفای نقش نماید.

این محصول علاوه بر عرضه در سطح ملی، مورد استقبال دست اندرکاران صنعت نوشت افزار در سطح بین المللی قرار گرفته است و تلاش بسیاری از شرکت‌های خارجی برای تولید این محصولات پس از ثبت این اختراع توسط مهرداد عالی پور هریسی و تولید انواع خودکار، پاک‌کن و برخی اقلام دیگر نوشت افزار آنتی باکتریال با برند پنتر، مؤید اهمیت این نوآوری دانش بنیان، نانو فناور و سلامت محور است.

دکتر عالی پور هریسی، مخترع نوشت افزار آنتی باکتریال و مدیر عامل شرکت عالی تحریر پارسیان (پنتر)، بنا بر اعلام دبیر اجرایی پنجمین کنگره سلامت کشورهای اسلامی، به عنوان برند برتردر حوزه صنایع خلاق در بخش سلامت انتخاب و در این رویداد در تاریخ ۱۶ لغایت ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ از وی تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین این مخترع ایرانی در سال ۲۰۱۸ درکشور مالزی موفق به اخذ جایزه برترین نوآوران ( Excellent Innovators Awards) در کنگره توسعه کارآفرینی جهان اسلام(MWEDA) و در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ تندیس سیمین سومین جشنواره صنعت سلامت محور کشور شده بود.

 

سال تحصیلی جدید با خودکار نانویی آنتی‌باکتریال