تولید نانوکفپوش بتنی ایرانی مقاوم به سایش و خمش

بتن دقیقاً به همان اندازه که سرد است، جذابیت بصری دارد و اگر به درستی در طراحی داخلی استفاده شود، بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کنید. شرکت انبوه‌سازی مسکن بهدیس سامان امین از فناوری نانو در کفپوش بتنی استفاده کرده است که موجب ایجاد مقاومت در برابر سایش و خمش شده و در طرح‌های مختلف قابل اجرا است.
بتن هر ماده یا ترکیبی است که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد. بتن از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است که ویژگی اصلی آن ارزان بودن و در دسترس بودن مواد اولیه است. اگر از بتن به عنوان یکی از بهترین متریال‌های ممکن برای پوشش کف نام ببریم، مطمئناً اغراق نکرده‌ایم.

بتن یک متریال مقاوم با طول عمر زیاد است و کاربرد آن به عنوان کفپوش نیز بسیار مناسب خواهد بود. کفپوش‌های بتنی شاید به نظر سرد و بی روح باشند، اما از آن جا که رنگ خنثی دارند با بسیاری از وسایل منزلتان ترکیب فوق العاده ایجاد می‌کنند.

به عنوان یک محصول پرکاربرد، کفپوش‌های بتنی به عنوان یک پوشش جدید در شکل‌ها و ضخامت مشخص برای کف‌سازی پارک‌ها، معابر شهری و صنعتی استفاده می‌شوند.

کفپوش بتنی ضد سایش بوده و در برابر تغییرات جوی نیز مقاوم هستند و به دو روش ویبره‌ای و پرسی تولید می‌شوند. کفپوش بتنی در دو سطح روئی (face) و سطح بستر (main) ساخته می‌شود و در حین استفاده سطح روئی کفپوش نمایان است و در معرض سایش و نیروهای مکانیکی قرار می‌گیرد.

بتن مورد استفاده در تولید کفپوش معمولاً از سیمان و آب و سنگدانه و چسب بتن ساخته می‌شود به طوریکه مواد به کار رفته در سطح روئی ریزدانه‌تر از مواد موجود در سطح بستر هستند تا استحکام بیشتری را فراهم نمایند. معمولاً برای بهبود خواص بتن مورد استفاده در تولید کفپوش انواع مختلفی از مواد افزودنی به کار می‌رود.

ماده افزودنی یا (Admixture) به صورت پودر یا مایع، به عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده بتن، کمی قبل از اختلاط یا در حین اختلاط به آن افزوده می‌شود. کارایی و خواص بتن تا حد زیادی به مقدار و ابعاد زیر ساختارهای بکار رفته آن مثل ذرات C-S-H، ژل سیمان و کپیلاری‌ها بستگی دارد. برخی از مواد جدید مانند نانوذرات با توجه به خواص ناشی از ابعاد بسیار ریز می‌توانند خواص بتن از جمله مقاومت سایشی را افزایش دهند.

شرکت انبوه‌سازی مسکن بهدیس سامان امین با بهره‌گیری از فناوری نانو کفپوش بتنی تولید کرده است که حاوی نانوذرات بوده و در برابر سرما، گرما و رطوبت مقاوم است. از این محصول می‌توان در کفسازی صنعتی و تزئینی، پارکینگ و انبار و بندرگاه، پارک‌ها، سطح معابر، پیاده‌روها و تقاطع‌ها، کف پله، رویه رمپ، ها، معابر شیبدار، محوطه‌های پالایشگاهی و جایگاه‌های سوخت‌گیری استفاده کرد.

 

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • حاوی نانوذرات
  • مقاوم در برابر سایش و خمش
  • متشکل از مرغوب‌ترین مواد اولیه
  • مقاوم در برابر سرما، گرما و رطوبت
  • سهولت اجرا و عدم نیاز به ماشین‌آلات خاص
  • قابل اجرا در طرح‌های مختلف
  • قابل اجرا با ملات خیس یا خشک
  • قیمت مناسب
  • ترمیم آسان در صورت بروز مشکل
  • قابلیت تحمل ترافیک بالا

درباره شرکت انبوه‌سازی مسکن بهدیس سامان امین بیشتر بدانیم؛

شرکت دانش‌بنیان انبوه‌سازی مسکن بهدیس سامان امین در سال ۱۳۸۴ با همت جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور تأسیس شد و با هدف ارتقاء خدمات عمرانی در زمینه صنعت ساختمان کشور با تکیه بر فناوری‌های روز به فعالیت خود ادامه داده است. این شرکت توانمند به فعالیت در زمینه‌های تولید نانو بتن فوق سبک سازه‌ای، تهیه و تولید طرح اختلاط بتن‌های خاص، تولید قطعات ساختمانی پیش ساخته سبک و بتن آماده استاندارد است.


نانومحصول ایرانی؛ کفپوش بتنی مقاوم به سایش و خمش