تولید داخلی لاک اکریلات-یورتان نانو برای محافظت‌ زیرلایه‌ها در برابر اشعه UV

ناپایداری و تخریب دیوارپوش‌های پلیمری از جمله PVC در شرایط جوی و به خصوص تابش اشعه ماوراءبنفش باعث تغییر رنگ، پوسته پوسته شدن و تخریب آن‌ها می‌شود، بنابراین پایدار کردن آن‌ها در مقابل اثرات جوی امری ضروری است. در این میان شرکت اطلس پوشش محافظ توانسته محصولی تولید کند که قابلیت حفاظت از زیرلایه‌ها در برابر اشعه UV را دارد.

امروزه محافظت از سطوح خارجی تجهیزات و قطعات مختلف، اتومبیل‌ها و نمای ساختمان در برابر عوامل مخرب محیطی مانند رطوبت، مواد شیمیائی، گرد و غبار و انواع اشعه‌های موجود در محیط مانند نور خورشید حائز اهمیت است. یکی از مهم‌ترین عوامل مخرب محیطی برای سطوح در معرض تابش نور خورشید، اشعه ماورای بنفش (UV) است.

این اشعه موجی در گستره امواج الکترومغناطیسی با طول موجی کوتاه‌تر و انرژی بیشتر از نور مرئی است که در نور خورشید موجود بوده و تقریباً شامل ۱۰ درصد از تمام امواج منتشر شده از سطح خورشید می‌شود.

امروزه به علت افزایش آلودگی محیط زیست و تخریب لایه اوزون، میزان عبور اشعه UV از اتمسفر زمین افزایش یافته و تخریب بیشتر سطوح مختلف در زندگی شهری مانند نمای خارجی ساختمان که از جنس مواد گوناگون مانند فلزات، سرامیک، چوب یا پلیمرها ساخته می‌شود را به همراه دارد.

این تخریب به شکل پوسیدگی، تغییر رنگ یا زردشدگی در نمای ساختمان یا هر قطعه دیگر در معرض تابش UV بروز می‌یابد. یکی از روش‌های محافظت از سطوح در برابر اشعه UV اعمال پوشش سطحی است.

شرکت اطلس پوشش محافظ، لاک اکریلات یورتان حاوی اجزای نانومتری با خواص آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه کرده است که پوششی مقاوم در برابر تابش اشعه ماوراءبنفش جهت دیوارپوش‌های پلیمری ایجاد می‌نماید. این پوشش‌ها که بر پایه پلیمر هستند بصورت یکپارچه و بدون درز با هدف آب‌گریز و غبارگریز کردن سطوح PVC مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روکش نانوکامپوزیتی را می‌توان در انواع مختلف غلتک، برس و اسپری (ترجیحاً غلتک) با ضخامت‌های مختلف روی سطوح پلیمری اعمال کرد.

گفتنی است تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تولید صنعتی این محصول در داخل کشور وجود ندارد. در خارج از کشور شرکت‌های رنولیت، هون شوخ و ال‌جی از تولیدکنندگان این محصول هستند که محصول شرکت اطلس پوشش محافظ از لحاظ کیفیت قابلیت رقابت با تولیدات این شرکت‌ها را دارد و از لحاظ قیمت یک‌دهم نمونه‌های مشابه است.

 

چرا از این محصول استفاه کنیم؟

  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش (Anti-UV) و عدم زرد شدگی
  • شفاف، بی‌رنگ و براق‌کننده سطوح
  • اجرای یکپارچه و بدون درز
  • قابلیت اجرا در تمامی سطوح افقی، مایل و عمودی
  • قابل شستشو با آب و شوینده‌های خانگی
  • نگهداری آسان و کم هزینه
  • قابل استفاده در دیوارپوش‌های نمای ساختمان، سطوح داخلی بیمارستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی، مبلمان‌های شهری بر پایه چوب پلاست‌ها و ژئوممبران‌ها
  • مقاومت در برابر خراش
  • دوست‌دار محیط‌زیست
  • قیمت تمام شده نهایی پوشش بسیار مناسب

 

درباره شرکت اطلس پوشش محافظ

شرکت اطلس پوشش محافظ به عنوان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه رنگ، در سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از اساتید و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پلیمر گرایش رنگ تأسیس شد. اصلی‌ترین محصولات این شرکت، مواد اولیه و افزودنی‌های نوین در صنعت رنگ و پوشش و ارائه فرمولاسیون‌های متنوع با فناوری بالا است.

نانومحصول ایرانی؛ لاک اکریلات-یورتان محافظت‌کننده از زیرلایه‌ها در برابر اشعه UV