تولید صنعتی چسبهای تقویت‌کننده بدنه خودرو با فناوری نانوی ایرانی

شرکت عایق خودرو توس موفق به طراحی و تولید چسب تقویت‌کننده بدنه با جریان‌پذیری بهبودیافته شده است. این چسب در نواحی مهم بدنه مانند سقف، درب‌ها، ستون‌ها، صندوق عقب و… جهت تقویت بدنه و افزایش مقاومت‌های مکانیکی کاربرد دارد. این محصول در سالن بدنه اعمال شده و در سالن رنگ، پخت می‌شود.

قسمت‌های مختلف بدنه خودرو مانند درها، سقف، کاپوت و گلگیر در معرض انواع تنش‌های مکانیکی و شوک و ضربه هستند. استفاده از مواد پلیمری سخت شونده در اثر اعمال حرارت یکی از روش‌های مرسوم تقویت بدنه در برابر نیروهای خارجی است.

مقاومت عالی در برابر شرایط محیطی، عدم ته نشینی، جریان پذیری مناسب، یکنواختی و عدم وجود ذرات و عدم تغییرات زیاد ویسکوزیته در حین انبارداری و عدم شره از خواص لازم برای چسب بدنه خودرو است. امروزه به منظور افزایش خواص مقاومت به سایش و همچنین استحکام و بهبود ویسکوزیته، به کارگیری نانوذرات در ترکیب مواد مورد استفاده در تولید چسب، راهی مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. شرکت عایق خودرو توس در طراحی و تولید چسب تقویت‌کننده بدنه خود از فناوری نانو در راستای بهبود خواص چسبندگی و جریان پذیری استفاده کرده است.

این شرکت موفق به طراحی و تولید چسب تقویت‌کننده بدنه بر پایه رزین اپوکسی، فاقد حلال و PVC  شده است که با الیاف شیشه  لمینیت می‌شود. در دمای بیشتر از 140 درجه سانتی‌گراد رزین اپوکسی اتصالات عرضی تشکیل می‌دهد و در نتیجه محصول پخت شده از چقرمگی و استحکام بالایی برخوردار است. این محصول چسبندگی بالایی به سطوح فلزی حتی سطوح روغنی و چرب دارد و پس از پخت، ورق فلزی را تقویت نموده و استحکام بالایی ایجاد می‌نماید. این محصول به شکل خمیری بوده و جهت تقویت و افزایش مقاومت مکانیکی بدنه خودرو به کار می‌رود.

ماندگاری محدود این چسب، زمان‌بر بودن پروسه واردات، تغییرات دمایی در این پروسه و عدم امکان استفاده از این قطعه پس از تاریخ انقضا از مواردی است که همواره مشکلاتی در مسیر واردات این محصول ایجاد کرده است. این در حالی است که قطعه تولیدی در شرکت عایق خودرو توس با رعایت حداقل بازه زمانی پس از تولید، بلافاصله به شرکت‌های خودروساز ارسال شده و شرایط دمایی جهت حمل و انبارداری قطعه رعایت می‌شود.

چسب تقویت کننده بدنه شرکت عایق خودرو توس در نواحی مهم بدنه مثل سقف، درب‌ها، ستون‌ها و صندوق عقب جهت تقویت بدنه و افزایش مقاومت‌های مکانیکی کاربرد دارد. این محصول در حال حاضر نمونه مشابه داخلی ندارد و شرکت عایق خودرو توس به صورت انحصاری دانش فنی طراحی و تولید این محصول را در اختیار دارد.

محصول تولیدی تاکنون تأییدیه اکثر خودروسازهای داخلی نظیر ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و … را به دست آورده و گروه‌های خودروسازی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و شرکت‌هایی مانند کادک و میلاد قم مشتریان عمده این محصول هستند.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • بدون حلال
  • بر پایه اپوکسی
  • مقاوم در برابر رطوبت، گرما، سرمای شدید، مواد اسیدی و قلیائی
  • چقرمگی و استحکام بالا در محصول پخت شده
  • قابل استفاده تا دو سال بعد از تاریخ تولید
  • قیمت مناسب

درباره  شرکت عایق خودرو توس

شرکت عایق خودرو توس که در سال ۱۳۷۹ با هدف تولید عایق‌های صدا و ارتعاش تأسیس شد، در سال ۱۳۸۴ تولید انواع سیلرها بر پایه بیوتیل، اپوکسی و رابری را در دستور کار خود قرار داد و هم‌اکنون تنها تولیدکنندهٔ نوارهای بیوتیل، فوم روکش شده با بیوتیل، خمیرهای بیوتیلی، تقویت‌کننده‌های پایه اپوکسی و خمیرهای درزگیر بدنه رابری و انواع بفل‌های خودرو در ایران است.

شرکت عایق خودرو توس واقع در منطقه شهرک صنعتی توس با برخورداری از بیش از ۲۱۵ پرسنل متخصص و با تأمین بیش از ۷۵ درصد بازار، اصلی‌ترین تأمین‌کننده عایق‌ها و سیلرها و سقف کاذب و… شرکت‌های خودروساز بزرگ نظیر ایران خودرو و سایپا است.

این شرکت قادر به طراحی و تولید انواع عایق‌ها، سیلرها و چسب‌های موردمصرف در صنایع مختلف و انواع موکت و سقف کاذب خودرو براساس نیاز مشتری است و تاکنون موفق به اخذ گواهینامه‌های ISO9001:2015،IATF16949:2016 و گرید B ساپکو و گرید A+ شرکت سازه‌گستر و تأییدیه‌های گروه‌های خودروسازی شده است.

 

نانومحصول ایرانی؛ چسب تقویت کننده بدنه با جریان‌پذیری بهبودیافته