نانوضد زنگ ایرانی مقاوم در برابر خوردگی در مسیر تولید انبوه

با نصب تجهیزات خط تولید نانوافزودنی ویژه‌ی رنگ و اپوکسی، شرکت نوآوران نانو صنعت معین موفق به تولید انبوه ضدزنگ با مقاومت بالا نسبت به خوردگی می‌شود. این خط تولید با دستگاه‌های کاملاً ایرانی این محصول را تولید می‌کند.

شرکت نوآوران نانو صنعت معین نصب تجهیزات خط تولید ضدزنگ ایرانی با مقاومت بالا نسبت به خوردگی را آغاز کرد. با افتتاح این خط تولید، ماده‌ی اولیه‌ی بسیاری از شرکت‌ها که نیاز به پوشش مقاوم نسبت به خوردگی برای محصولات خود دارند، در این شرکت تولید می‌شود. این شرکت پیش از این تأییدیه‌ی آزمایشی نانومقیاس خود را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت کرده‌است.

محمدرضا محمودیان عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان و رئیس هیأت مدیره شرکت نوآوران نانو صنعت معین در مورد نصب  این خط تولید گفت : « این خط تولید با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو راه‌اندازی شده‌است و ما در راستای تبدیل شدن تولید از مقیاس آزمایشگاهی به حضور در صنعت از حمایت ستاد نانو برخوردار بودیم».

وی تأکید داشت که تمام دستگاه‌های مورد استفاده در این شرکت ایرانی هستند. این ضدزنگ نانویی  با اضافه شدن به رنگ، موجب افزایش مقاومت در برابر خوردگی در پابندهای راه‌آهن و درنتیجه افزایش دوام آن‌ها می‌شود. وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند در آینده‌ی بسیار نزدیک با راه‌اندازی خط تولید صنعتی، به ظرفیت تولید روزانه یک کیلو ضدزنگ نانویی دست یابد که این مقدار برای یک تن رنگ مورد نیاز است.

رئیس هیأت مدیره شرکت نوآوران نانو صنعت معین درباره‌ی فروش این محصول می گوید: « چندی پیش، تولید اولیه‌ی این ضدزنگ نانویی انجام شده و شرکت راه‌آهن کرمان-زاهدان این محصول را خریداری کرده‌است. در حال حاضر 1000 قطعه پابند و پیچ رنگ و پوشش داده‌شده که یک محصول عملیاتی است، آماده‌ی تحویل به شرکت راه‌آهن طبس است. همچنین تست آزمایشی پوشش راکتورهای شیمیایی شرکت سدیم سولفید به اتمام رسیده و عملیاتی می‌شود.»

محمودیان در ادامه‌ی ارائه‌ی محصولات شرکت گفت: « به‌تازگی یک شرکت تانکرسازی قطعات خود را برای کار روی پوشش آن فرستاده است و این شرکت از ما خواسته که در عین حال که از ضخامت پوشش کاسته شود خواص ضد خوردگی آن افزایش یابد. ما در تلاش هستیم که در جهت خواسته‌ی آن‌ها به نتیجه‌ی مطلوب برسیم».

وی در ادامه گفت: « این شرکت تانکرسازی از طریق پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با ما ارتباط برقرار کرده و ما در حال حاضر بر روی پوشش محصولات این شرکت نیز کار می‌کنیم».

شرکت نوآوران نانو صنعت معین در سال 1395 تأسیس شده‌است و در زمینه‌ی تولید، توزیع و فروش مواد افزودنی مبتنی بر فناوری نانو به رنگ رزین و تمامی اپوکسی‌های موجود در بازار و تحقیق و توسعه در حوزه‌ی فناوری نانو فعالیت می‌کند.