دعوت به همکاری برای صنعتی سازی ایده ها و محصولات آموزشی نانو

رویداد «بازآتک» رویدادی است که با تلفیق سه مولفه: ۱-بازی و سرگرمی، ۲-آموزش و ۳-فناوری نانو و با هدف ساماندهی و کمک به ارتقای کمی و کیفیت محصولات آموزشی در حوزه نانو برگزار می‌شود. این رویداددر راستای «برنامه ساماندهی و توسعه محصولات آموزشی فناوری نانو» طراحی شده است.

صاحبان ایده یا محصول اولیه برای شرکت در این رویداد فناورانه می­توانند فر‌م­‌های ثبت‌نام را تکمیل نموده و به همراه رزومه و مستندات طرح، به دبیرخانه رویداد به آدرس ایمیل Nep@nano.ir حداکثر تا تاریخ ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۰ ارسال نمایند.

پس از انجام ارزیابی اولیه مستندات دریافتی در دبیرخانه، طرح­‌های منتخب برای داوری نهایی دعوت خواهند شد؛ در صورت اخذ تایید کمیته داوران، ایده‏‌ها و محصولات منتخب در فرآیند توسعه محصول وارد می‌‏شوند و زیر نظر راهبر (منتور) مورد تایید واحد ارزیابی و توسعه محصولات آموزشی نانو، فعالیت خود را تا رسیدن به یک نمونه اولیه قابل ارائه برای جذب سرمایه‏‌گذار ادامه خواهند داد.

در مسیر توسعه ایده و محصول، هر یک از تیم­‌های منتخب می­‌توانند از خدمات حمایتی بهره‌­مند شده و براساس گزارش عملکرد مستند، به ادامه فعالیت بپردازند.

ایده‏‌ها و محصولات آموزشی هدف در این رویداد می‌بایست در محورهای زیر باشند:

  • ترویج و آموزش مفاهیم و مبانی فناوری نانو
  • آموزش کاربردهای فناوری نانو، شبیه­‌سازی دستگاه­‌ها و تجهیزات نانو
  • شبیه‌­سازی فرآیند تولید نانو مواد و محصولات نانو
  • آموزش و معرفی کاربردهای فناوری نانو در ترکیب با سایر فناوری‏‌های نوین (فناوری‏‌های همگرا یا NBICs)

همچنین ایده‏‌ها و محصولات باید در قالب‌­های اسباب­‌بازی، بسته ­آموزشی (کیت)، نرم‌­افزار و اپلیکیشن آموزشی (ثبت‌نام از طریق رویداد جایزه بازی‌های جدی)، بازی‏ دیجیتال (ثبت‌نام از طریق رویداد جایزه بازی­‌های جدی) و تجهیزات آموزشی باشند.

برنامه زمانی فراخوان

  • آغاز فراخوان: ۱۶ تیرماه ۱۴۰۰
  • پایان مهلت ارسال: ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰
  • اعلام نتایج نهایی: ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰
  • حداکثر زمان آغاز پروژه‌ توسعه محصولات: ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰
  • پایان پروژه و دستیابی به محصولات هدف: ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰

طرح‌­های نهایی در صورت موفقیت، به سرمایه‌­گذاران تخصصی در حوزه محصولات آموزشی،سرگرمی و اسباب­‌بازی معرفی شده و شرایط لازم برای عقد قرارداد سرمایه‌گذاری با حمایت ستاد ویژه فناوری‏ نانو و سایر نهادهای مشارکت‏‌کننده در این رویداد فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است ایده‌ها و محصولات آموزشی نانو در قالب نرم‌افزار و اپلیکیشن آموزشی و همچنین بازی‌‏های دیجیتال می‌‏بایست از طریق «رویداد جایزه بازی‌های جدی» بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به آدرس https://survey.porsline.ir/s/wlXjCQE ثبت‌نام نموده و براساس فرآیند این رویداد، پیگیر مراحل توسعه محصول خود در زمینه آموزش مفاهیم و کاربردهای فناوری نانو باشند.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی در مورد شیوه‌نامه رویداد بازآتک به صفحه اختصاصی این رویداد در در سایت ستاد نانو به آدرس

https://nano.ir/page/۱/۵۴۱۶/۲۵۱ مراجعه نمایند.