تولید داخلی کیسه های زباله مقاوم با فناوری نانو

شرکت سبز محیط نانو ارس با بهره‌گیری از نانوذرات موفق به تولید کیسه زباله مقاوم شده است. این محصول استحکام بالایی نسبت به کیسه‌زباله‌های رایج دارد.

یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ محیط زیست، جمع‌آوری و انهدام انواع زباله در محیط‌های مختلف مخصوصاً محیط‌های مسکونی و اداری است. کیسه‌های زباله پلیمری بسیار سبک بوده و به منظور خروج انواع مواد دور ریختنی جامد و مرطوب مانند کاغذ و مواد غذائی و پوست میوه از محیط‌های مسکونی، اداری، بیمارستانی و صنعتی رواج فراوان دارند و معمولاً به رنگ‌های تیره تولید می‌شوند.

پسماند غذا و دیگر مواد فاسد شدنی درون کیسه زباله یک مکان مطلوب برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها هستند که باعث ایجاد آلودگی می‌شوند. به منظور حفظ تمیزی و بهداشت محیط پیرامون محل قرارگیری زباله، و همچنین جلوگیری از گسترش بوی بد در محیط، استفاده از کیسه‌های زباله مقاوم در برابر پارگی حائز اهمیت است. کیسه‌های زباله معملا از مواد پلی اتیلن سبک یا سنگین ساخته می‌شود. افزایش ضخامت پلیمر مورد استفاده و یا افزودن ذرات نانومتری به مواد اولیه ساخت کیسه زباله، از جمله روش‌های بهبود استحکام است.

شرکت سبز محیط نانو ارس توانسته با استفاده از نانوذرات کیسه زباله مقاوم تولید کند که استحکام بالایی نسبت به کیسه‌زباله‌های رایج دارد.

از آنجایی که این کیسه‌ها بسیار مقاوم هستند در نتیجه تعداد کالای بیشتری در آن‌ها می‌توان قرار داد و در اصلاح فنی شاخص تعداد در کیلوی این کیسه‌ها بالا بوده و از این نظر برای مصرف‌کننده نیز صرفه اقتصادی دارد. از دیگر کاربردهای این نوع کیسه‌های نانویی گلخانه‌ها هستند که برای افزایش استحکام سازه‌های گلخانه‌ای از این کیسه‌های مقاوم استفاده می‌کنند که به محیط‌زیست نیز آسیبی نمی‌زند. این شرکت تاکنون بیش از ۱۲۰۰ تُن کیسه پلاستیکی زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم نانویی را به عراق به صادرات کرده است.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • مقاومت کششی بالا
  • قیمت مناسب
  • مقاوم در برابر سوراخ‌شدگی و چکه کردن مایعات
  • قابلیت گره زدن آسان
  • مناسب برای زباله‌های خانگی، اداری، صنعتی و گلخانه‌ای
  • در ابعاد و رنگ‌های مختلف
  • دارای پرفراژ برای جدا کردن آسان

 

درباره شرکت سبز محیط نانو ارس

این شرکت در منطقه آزاد  تجاری صنعتی ارس در حوزه تولید کیسه‌های پلاستیکی و … به روش فیلم کشی در حال فعالیت است.