گزارش بررسی کاربرد و بازار فناوری نانو در صنعت ساختمان

نانو فناوری، تولید مصالح ساختمانی چندمنظوره با کارایی بالا را ممکن ساخته و در طول زمان موجب کاهش هزینه‌های گوناگون می‌گردد.

فناوری نانو تاثیر شگرفی بر زمینه‌های مختلف تحقیقاتی و صنعتی داشته است که از جمله این حوزه‌ها، صنعت ساختمان است. این فناوری به منظور بهبود خواص مواد و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، در صنعت ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نانومواد مختلف می‌توانند خواص مواد ساختمانی همچون دوام و استحکام با حفظ سبکی را بهبود بخشیده و ویژگی‌هایی همچون عایق حرارتی، خودتمیزشوندگی و مقاوم در برابر فشار را در آنها ایجاد نمایند. نانو فناوری، تولید مصالح ساختمانی چندمنظوره با کارایی بالا را ممکن ساخته و در طول زمان موجب کاهش هزینه‌های گوناگون می‌گردد.

filereader.php?p1=main_10a7cdd970fe135cf

با توجه به اهمیت این صنعت، در گزارش حاضر به بررسی انواع فناوری‌ها و کاربردشان در صنعت ساختمان پرداخته و در نهایت تحلیلی بر روی بازار این فناوری‌ها در حوزه ساختمان ارائه شده است. این گزارش می‌تواند راهنمایی برای نحققان و فعالان در حوزه تولید مواد ساختمانی باشد تا به وسیله فناوری نانو بتوانند در محصولات خود تحول ایجاد نموده و به مزیت رقابتی در مقایسه با رقبای خود دست یابند.

این گزارش به همت ستاد توسعه فناوری نانو تهیه و در وبسایت هایتک مانیتور قابل دریافت می‌باشد.

منبع : http://www.hitechmonitor.com/saasdm-phoenix/#!/asset/367