بررسی انواع نانو مواد

نانو مواد را می‌توان براساس نوع محصول به 5 گروه؛ نانوذرات، نانوالیاف، نانولوله،نانورس و نانو سیم تقسیم‌بندی نمود.

طبق استاندارد TC229، واژه نانو مواد، به موادی اطلاق می‌شود که حداقل ساختار داخلی و یا یکی از ابعاد خارجی آن‌ها 100 نانو‌متر و کمتر باشد و با این تعریف بسیاری از مواد را می‌توان به مواد نانو ساختار تبدیل کرد. تقسیم‌بندی نانو مواد براساس نوع محصول به صورت نمودار زیر می‌باشد:

filereader.php?p1=main_70f250e2d762fbde8

زنجیره ارزش نانو مواد که مجموعه فعالیت‌های متوالی از مواد خام تا خلق ارزش در مشتری نهایی را شامل می‌شود، در نمودار به تصویر کشیده شده است.

filereader.php?p1=main_5516adb142fcb18a0

بازیگران اصلی

شرکت‌های اندکی در حوزه تحقیقات و تولید نانو مواد در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. در این میان شرکت‌هایی هستند که به‌عنوان بازیگران و فعالان اصلی این حوزه در جهان شناخته شده‌اند.

filereader.php?p1=main_037a595e6f4f0576a

بزرگترین تولید‌کنندگان نانو مواد بین المللی

شرکت Covestro بزرگ‌ترین تولید‌کننده مواد تخصصی و دارای رتبه نخست در میان تولیدکنندگان نانو مواد است؛ بعد از آن می‌توان به شرکت‌های Showa Denko, Nanocyl ,Arkema و Air Products PLC به‌عنوان مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نانو مواد در جهان اشاره نمود. این شرکت‌ها به‌طور عمده در ایالات‌متحده و چند کشور اروپایی متمرکز شده‌اند. شرکت Covestro دارای بزرگ‌ترین واحدهای تولید‌ در آلمان، بلژیک، تایلند، آمریکا و چین است. این شرکت در حدود 5/2 میلیارد یورو در چین برای افزایش حضور خود در مناطق آسیا- اقیانوسیه، سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت Arkema AG، یک شرکت فرانسوی است که در منطقه اروپا حضور قوی‌ دارد. براساس مطالعات و بررسی‌های جهانی صورت گرفته، شرکت Arkema، بخش زیادی از بازار نانولوله‌های کربنی را در اختیار دارد. در منطقه آسیا-اقیانوسیه، ژاپن بزرگ‌ترین کشور با بیشترین تعداد شرکت‌های تولیدکننده مواد است. شرکت Showa Denko به‌عنوان یک شرکت ژاپنی در این کشور بزرگ‌ترین تولید‌کننده نانو مواد است.

برای دریافت گزارش کامل این خبر، به وبسایت هایتک مانیتور مراجعه نمایید.

منبع : http://hitechmonitor.com/saasdm-phoenix/#!/asset/377