معرفی بروکر ناین سیگما Ninesigma در تعاملات صنعتی

مؤسسه ناین‌سیگما در زمینه تبادل فناوری و برقراری ارتباط موفق میان سازمان‌ها و افراد نوآور از یک سو و صنایع متقاضی راه‌حل­های نوآورانه از سوی دیگر فعالیت می‌کند. این مؤسسه در سال 2000 شکل گرفت، در ایالت اوهایو در آمریکا مستقر است و همچنین، دفاتری در اروپا، آسیا و استرالیا دیگر دارد. ناین‌سیگما یکی از اولین موسساتی است که سامانه‌ای برای ارائه خدمات تبادل فناوری و اتصال از طریق اینترنت فراهم کرد. بنیانگذار این مؤسسه، یک فرد ایرانی مقیم آمریکا به نام دکتر مهران مهرگانی است و ایده خود را در این زمینه به همراه یکی از همکارانش تحت عنوان «سامانه‌ها و روش‌هایی برای تسهیل تحقیق و توسعه» در سال 2000 در اداره ثبت پتنت امریکا ثبت کرد. این پتنت در سال 2006 گرنت شده است.
اساس کار این مؤسسه، نوآوری باز است. متقاضیان، با استفاده از شبکه نوآوری باز این مرکز از منابع خارجی برای حل فوری چالش‌ها و ایجاد قابلیت‌های جدید در سازمان‌هایشان استفاده می‌کنند. این مرکز خدمات خود را به انواع سازمان‌های خصوصی و دولتی ارائه می‌دهد و در این زمینه به نتایج موفقیت‌آمیزی دست پیدا کرده است. طبق ادعای مؤسسه، تا کنون بیش از 2500 پروژه همکاری نوآوری با مشارکت ناین‌سیگما انجام گرفته است.

امکانات سایت ناین‌سیگما برای اعضا
در شبکه نوآوری باز ناین‌سیگما سازمان‌ها به مجموعه‌ای از اطلاعات ارائه‌دهندگان راه‌حل دسترسی دارند. نوآوران فارغ از قابلیت‌هایشان، این امکان را دارند تا به صورت آنلاین ثبت نام کنند و تقاضاهای شرکت‌ها و صنایع را مشاهده کنند. عضویت در این سایت تحت عنوان شبکه ناین‌سایت انجام می‌گیرد.
جستجو در میان تقاضاها و پاسخ دادن به آنها
در بخش تقاضاها، همه کاربران حتی کسانی که عضو سایت نیستند، می‌توانند تقاضاهایی را که سازمان‌ها ثبت کرده­اند، ببینند و در آن­ها جستجو کنند، اما برای پاسخ دادن به تقاضا باید در سایت ثبت نام کرد.

جستجو در میان پیشنهادها و پاسخ دادن به آنها
در بخش فناوری‌های پیشنهادشده نیز همه کاربران حتی کسانی که عضو سایت نیستند، می‌توانند پیشنهادهای موجود را ببینند و در آنها جستجو کنند، اما برای پاسخ دادن به پیشنهادها باید در سایت ثبت نام کرد.

پیشنهادها چگونه ارزیابی می‌شوند؟

مشتری ناین‌سیگما از اطلاعاتی که فراهم شده‌است برای تصمیم گیری در این مورد که مستقیماً وارد مذاکره تفصیلی و عمیق با ارائه‌دهنده راه‌حل شود یا خیر، استفاده می‌کند. ارزیابی اولیه حدوداً 2 ماه زمان نیاز دارد.

ناین‌سیگما به پیشنهاددهندگان خبر خواهد داد که مشتری آنها را برای مراحل بعدی انتخاب کرده است یا خیر. اگر راه‌حل تیمی انتخاب نشود، می‌تواند مستقیماً از متقاضی بخواهد تا در این باره به او بازخورد دهد.

اگر تیمی انتخاب شود، گام بعدی گفتگو با ناین‌سیگما یا مستقیماً با متقاضی به منظور پاسخ‌دادن به پرسش‌های بیشتر خواهد بود. اگر هر دو طرف خواهان ادامه کار باشند، متقاضی ممکن است اقداماتی را مانند عقد قرارداد محرمانگی برای مباحثات تفصیلی بیشتر، ملاقات حضوری یا گرفتن نمونه برای ارزیابی انجام دهد. گام نهایی عقد قراردادی برای همکاری رسمی خواهد بود که می‌تواند قرارداد تأمین، اعطاء مجوز، قرارداد تحقیقاتی یا توسعه مشترک باشد.

درخواست‌های پیشنهاد راه‌حل برای چالش‌های بزرگ
در برخی موارد، سازمان‌های دولتی مانند ناسا یا شرکت‌های بزرگ مانند BASF چالش‌های فناوری پیش روی خود را تحت عنوان چالش بزرگ به کمک ناین­سیگما صورت­بندی می‌کنند. دوره زمانی خاصی برای ثبت پاسخ‌ها مشخص می‌شود و سپس، پاسخ‌ها بررسی و برندگان معرفی می‌شوند.

نگاهی جامع‌تر به خدمات ناین‌سیگما
آنچه تاکنون مطرح شد، امکاناتی است که می‌توان با عضویت در شبکه ناین‌سیگما از آنها بهره گرفت و مستقیماً به موضوع اتصال عرضه و تقاضا از طریق وب­سایت مربوط می‌شوند. اما خدمات ناین‌سیگما تنها به این موضوع محدود نمی‌شود. خود مؤسسه خدماتش را بر مبنای آنچه مشتریان خواهان آن هستند، در سه دسته به ترتیب زیر تقسیم‌بندی کرده است:

ظرفیت‌‌سازی
خلق و نوآوری
پیدا کردن و پیدا شدن
برای دریافت گزارش کامل این خبر، به وبسایت هایتک مانیتور مراجعه نمایید.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820