خانه‌تکانی صنایع و سازمانهای کشور با محصولات نانوی ایرانی

در حال حاضر برای خانه‌تکانی ساختمانها و ادرات در شب عید، محصولات متنوعی در بازار وجود دارد که با کمک فناوری ‌نانو توسعه یافته است. این محصولات نانو نسبت به محصولات معمولی قابلیت‌های بهتری دارند.

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، بسیاری از مردم برای خانه‌تکانی آماده می‌شوند و در این بین تقاضا برای برخی کالاهای مورد نیاز برای خانه‌تکانی از جمله شوینده و مواد پاک‌کننده به شدت افزایش می‌یابد. در حال حاضر محصولات نانو برای استفاده در خانه تکانی در بازار وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از این محصولات پرداخته می‌شود.

یکی از شرکت‌های عرضه‌کننده محصولات نانو برای خانه‌تکانی، شرکت ستاره تابان پاک است که طیف وسیعی از محصولات نانو از جمله اسپری پاک‌کننده انواع شیشه، محلول پاک‌کننده سینک ظرفشویی، اسپری پاک‌کننده و براق‌کننده چوب، محلول پاک‌کننده چندمنظوره، اسپری پاک‌کننده صفحات نمایش، محلول زمین‌شوی، اسپری پاک‌کننده فرش و موکت، اسپری پاک‌کننده پارکت و اسپری پاک‌کننده چرم برای خانه‌تکانی دارد. البته در کنار تمیز کردن خانه، لازم است خودروها نیز شسته شوند که این شرکت محصولاتی نظیر اسپری پاک‌کننده بدنه خودرو، اسپری پاک‌کننده لاستیک، اسپری پاک‌کننده داشبورد و اسپری پاک‌کننده موتور خودرو را تولید می‌کند که در کنار خانه تکانی، می‌تواند برای تمیز کردن خودروها مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت کیمیا شیمی سهند نیز تولیدکننده نانومحصولاتی است که برای خانه‌تکانی قابل استفاده است. محلول پاک‌کننده سطوح استیل، اسپری پاک‌کننده صفحات نمایش LED ,LCD، محلول پاک‌کننده چند‌منظوره و اسپری پاک‌کننده شیشه از جمله شوینده‌های مبتنی بر فناوری ‌نانو هستند که این شرکت تولید و به بازار عرضه کرده است. برای تمیز کردن بخش‌های مختلف خودرو، شرکت کیمیا شیمی سهند محلول نیز محصولات ویژه‌ای در سبد خود دارد که شوینده موتور و بدنه خودرو بدون استفاده از آب  از جمله این محصولات هستند.

شرکت نانوفراز سپاهان از دیگر تولیدکنندگان محصولات نانو است که برای خانه‌تکانی اسپری آب‌گریزکننده برای سطوح فلزی، سطوح رنگ شده، شیشه، چوب، MDF، سنگ، آجر، کاشی و سرامیک را تولید و به بازار عرضه می‌کند. این اسپری‌های آب‌گریزکننده مانع از شوره‌ زدن و جذب آلودگی و پوسته پوسته شدن زیرلایه می‌شود و در مدت زمان کوتاهی خشک می‌شوند.

تی یکی از ملزومات مهم خانه‌تکانی است که برای خشک کردن و زدودن آب از روی سطوح صاف و سرامیک‌ها استفاده می‌شود. شرکت صنایع نساجی آذرپاک پارمیس فرناد تی آنتی‌باکتریال نانویی تولید می‌کند. این تی قابلیت حذف درصد زیادی از باکتری‌ها و قارچ‌ها را دارا بوده و جهت از بین بردن گرد و غبار و شستشوی سطح زمین در بخش‌های اداری مناسب است. تی آنتی‌باکتریال این شرکت از الیاف بسیار متراکمی تشکیل شده و به همین دلیل مقاومت بسیار زیادی دارد. الیاف این تی نازک بوده و می‌تواند در تمیزکاری منافذ بسیار ریز مفید واقع شود. حذف رطوبت و آلودگی‌های چرب از توانایی‌های مهم این تی آنتی‌باکتریال است که باعث کاهش مصرف مواد شوینده و مواد شیمیایی می شود.

شرکت صنعت‌سازان ایده آل پلاست سطل زباله آنتی‌باکتریال تولید می‌کند که برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها در داخل سطل زباله مناسب هستند.

شرکت سبز محیط نانو ارس نیز کیسه ‌زباله و پیش‌بندهای مقاوم نانویی تولید می‌کند که استحکام بالایی نسبت به کیسه‌زباله‌های رایج دارند.