کاهش ریسک عفونت پس از عمل و پانسمان با نانومحصولات ایرانی

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه با استفاده از ترکیبات آنتی‌باکتریال موفق به تولید باند، گاز استریل و پدهای آنتی‌باکتریال شده است که می‌تواند ریسک تب و عفونت پس از عمل و پانسمان را به حداقل برساند.

جامعه پزشکی در ایران همیشه به‌دنبال محصولاتی با کیفیت برتر و مطابق برترین استانداردهای ملی و جهانی با رعایت جنبه‌های علمی و صنعتی بوده است تا با استفاده از این محصولات بدون کمترین مشکلی بتوان درمان بیماران را انجام داد.

براساس مستندات علمی درتولید گاز جراحی، برخی از ناخالصی‌های غیر میکروبی موجود در این گازها، حتی پس از استریل هم از بین نرفته و اثرات منفی قابل توجهی بر بیمار برجای می‌گذارند. بی توجهی به بار آلودگی میکروبی گازهای جراحی نیز می‌تواند خطرات زیادی برای بیمار به‌دنبال داشته باشد.

برای حل این مشکل شرکت باند و گاز و پنبه کاوه اقدام به تولید و عرضه گاز وازلینه آنتی‌باکتریال، پنبه هیدروفیل آنتی‌باکتریال، پد آنتی‌باکتریال، گاز جراحی آنتی‌باکتریال، گاز استریل آنتی‌باکتریال و رول پنبه دندانپزشکی آنتی‌باکتریال کرده است که به گفته مسئولان این شرکت نه‌تنها هیچ‌گونه اثر سوئی (تب پس از عمل و یا عفونت) را برای بیمار ندارند و دوره درمان را افزایش نمی‌دهند، بلکه روند بهبود درمان زخم را نیز تسریع می‌کنند.

تیم تحقیق و توسعه شرکت کاوه توانسته است با استفاده از ترکیبات موثره گیاه آویشن شیرازی با نام علمی Zataria multiflora که یکی از مهمترین گیاهان خانواده نعنائیان به شمار می‌رود، محصولی با بار آلودگی حدود صفر CFU قبل از استریل و بعد از مصرف را تولید نمایند، که قابل ارائه به تمام مراکز درمانی است.

شرکت باند و گاز و پنبه کاوه  موفق شده است محصول گاز جراحی را با استفاده از فناوری نانو با خاصیت آنتی‌باکتریالی قابل توجه تولید کند تا علاوه بر کارایی موثر در جذب ترشحات و خون به‌عنوان جاذب و مانع فیزیکی در مقابل آلودگی‌ها و میکروارکانیسم‌ها (پانسمان) شستشوی سطحی محل زخم به کار رفته، دوره درمان را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و ریسک تب و عفونت پس از عمل و پانسمان، ناشی از آلودگی اولیه گاز استریل شده را به صفر برساند.