کاهش نیاز به مواد شیمیایی با تولید نانوکلوئید ایجادکننده سطوح خودتمیزشونده

شرکت نانوپژوهش فناور سورنا موفق به تولید کلوئید حاوی نانوذرات و مواد اتصال‌دهنده آن‌ها برای ایجاد سطوح خودتمیزشونده و ضدباکتری با عنوان سورنا یک (Sorena one) شد.

اعمال این محصول روی سطوح مختلف، باعث ایجاد خواص ابر آب‌دوستی، فوتوکاتالیستی و در نتیجه خودتمیزشوندگی و همچنین خاصیت ضدباکتری می‌شود. گفتنی است به‌کارگیری کلوئید حاوی نانوذرات و مواد اتصال‌دهنده آن‌ها روی سطوح مختلف، شفافیت و ظاهر آن‌ها را تغییر نمی‌دهد و ماندگاری لایه روی سطوح، بسیار طولانی‌مدت است.

در فرآیند تولید این محصول، نانوذرات موردنظر به حالت کلوئیدی درآمده و به کمک محلول اتصال‌دهنده روی سطوح به راحتی و بدون اعمال گرما، لایه‌نشانی می‌شود.

این محصول با توجه به خواصی که ایجاد می‌کند، نیاز به شستشو و استفاده از شوینده‌های شیمیایی را کاهش داده و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های جاری می‌شود. استفاده از این محصول برای تمیز ماندن سطوح مختلف ساختمانی و بیمارستانی توصیه می‌شود.

دارا بودن خواص ابر آب دوستی، فوتوکاتالیستی و در نتیجه خودتمیزشوندگی و همچنین خاصیت ضدباکتری در عین حال شفاف بودن و ماندگاری بالا روی سطوح، سادگی اعمال لایه روی سطوح مختلف، قیمت تمام شده بسیار پایین و رقابتی در قیاس با رقبای داخلی و خارجی و دارا بودن کیفیت عالی در مقایسه با نمونه‌های دیگر از جمله مزایای رقابتی این محصول نانومقیاس است.

شرکت نانوپژوهش فناور سورنا یکی از تولیدکنندگان محلول‌های ایجاد سطوح خودتمیز شونده با خاصیت ابر آب‌دوستی در کشور شناخته‌شده و دارای اعضایی متشکل از یک عضو هیئت علمی و چهار دانشجو در رشته‌های مرتبط نانومواد، شیمی تجزیه و نانوشیمی، است. این شرکت برای محصول خود، اخیراً موفق به ثبت اختراع در ایران شده و با توجه به ایجاد توانایی تولید گسترده این محصول، آماده ارائه گسترده آن به بازار است.

شرکت نانوپژوهش فناور سورنا در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ تاییدیه آزمایشی نانومقیاس با اعتبار یک سال را برای تولید نانوکلوئید ایجادکننده خاصیت فتوکاتالیستی بر روی شیشه از واحد ارزیابی محصولات ستاد نانو دریافت کرده است.