تولید و عرضه عینک های ایرانی نانو

بخش قابل توجهی از درک ما نسبت به محیط پیرامون مرهون حس بینایی است و چشم‌ها به عنوان یکی از ظریف‌ترین اعضای بدن انسان تامین این حس را برعهده دارند. اما چطور باید از این عضو ارزشمند محافظت کرد؟ نور خورشید تا چه اندازه می‌تواند برای چشمان ما زیان‌آور باشد؟ در ادامه مطلب پاسخ این سوالات را خواهید گرفت.

یک اشعه نامریی اما خطرناک
نور خورشید از دو بخش مریی و نامریی تشکیل می‌شود. یکی از امواج نامریی که باعث صدمه به چشم می‌شود، امواج ماوراءبنفش یا اشعه (Ultraviolet (UV است. اشعه UV دارای سه نوع طول‌موج UVA ،UVB و UVC است. اشعه UVC در لایه ازن جذب شده و به زمین نمی‌رسد؛ UVA نیز اگرچه توسط عدسی چشم جذب می‌شود ولی آسیب چندانی به چشم وارد نمی‌کند؛ اما اشعه UVB موجب سوختگی پوست و اثرهای مضر روی چشم می‌شود. دانشمندان معتقدند که تماس زیاد با اشعه UVB در مدت طولانی می‌تواند بیماری‌های برگشت‌ناپذیر مانند کاتاراکت (آب مروارید)، تغییر در ماکولا (مرکز دید) و ناخنک چشم را فراهم آورد. مثلا وقتی اشعه UVB به روی برف می‌تابد، می‌تواند موجب کوری برگشت‌‌پذیر شود و فرد برای ۱۲ تا ۴۸ ساعت بینایی خود را از دست بدهد. لذا اشعه‌ای که باید چشم را از آن مصون نگه داشت UVB است.

با توجه به آنچه گفته شد چشم پزشکان توصیه کرده‌اند افراد باید در مکان‌هایی با تابش شدید آفتاب مانند کویر و کوه از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنند؛ برخی افراد به خصوص کسانی که کوهنورد و اسکی‌باز هستند طبق این توصیه حتماً باید از عینک آفتابی استفاده کنند.

محافظت از چشم با عینک آفتابی

یک عینک آفتابی استاندارد باید علاوه‌بر دارا بودن UV400 (محافظت کامل در برابر اشعه UV)، زاویه مناسبی در چشم داشته باشد و گوشه‌های چشم را پوشش دهد. همچنین شیشه آن باید کاملاً یکنواخت و بدون هرگونه لک باشد.

عینک‌های آفتابی باید حداقل ۹۸ درصد از UVB را جذب کنند. عینک‌های آفتابی غیراستاندارد از نفوذ اشعه UVB جلوگیری نمی‌کنند و باعث گشاد شدن مردمک چشم و نفوذ تمام اشعه‌های مضر خورشید به داخل چشم می‌شوند.

برای خرید عینک آفتابی دیگر به چه مواردی دقت کنیم؟
علاوه بر محافظت کامل چشم در برابر اشعه UV، یکی از ویژگی‌های مهم عینک‌های آفتابی که کاربران در استفاده طولانی مدت از آن احساس آسایش بیشتری خواهند کرد، عبور درصد زیادی از نور مریی است؛ به عبارت دیگر هرچه نور مریی عبور کرده از عینک آفتابی بیشتر باشد، کاربر دید بهتر و بیشتری خواهد داشت.

تصور عمومی عینک آفتابی را بهتر می‌داند که از شدت نور کاسته و در نگاه اول چشم را کمتر خسته کند. اما در حقیقت شما هنگامی بهترین و کامل‌ترین دید را خواهید داشت که تمام بخش مریی نور آفتاب به چشم شما برسد.

چشمان خود را به فناوری نانو مسلح کنید!
یکی از برندهای معتبر ایرانی عینک‌های آفتابی، که پا به پای برندهای معتبر بین‌المللی اقدام به تولید انواع عینک‌های آفتابی برای سلایق گوناگون کرده صاایران است. شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران موفق به ساخت عینک آفتابی چندمنظوره با کمک فناوری نانو شده‌ است؛ در این عینک از یک سری پوشش‌های نانومتری استفاده شده است.

همان‌طور که در قسمت قبل بیان شد یکی از ویژگی‌های مهم عینک‌های آفتابی عبور تمام نور مریی از آن است. شیشه‌های معمول مورداستفاده در تولید عینک‌های آفتابی موجود در بازار در حدود ۹۰ درصد نور مریی را عبور می‌دهند. شرکت صاایران با اعمال برخی پوشش‌های نانومتری بر روی شیشه عینک آفتابی، درصد عبور نور مریی را تا حدود ۹۸ درصد افزایش داده است. مشتریان این برند در طولانی مدت احساس رضایت بیشتری از خرید خود خواهند داشت.

درباره عینک‌های آفتابی صنایع الکترواپتیک صاایران بیشتر بدانید
براساس آزمایش‌های انجام شده بر روی این عینک، این پوشش‌های نانومتری در برابر حرارت ۷۰ درجه و برودت و سرمای منفی ۶۲ درجه به مدت ۲ ساعت و در دمای ۵۰ درجه با رطوبت ۹۵ درصد (رطوبت بالا) به مدت ۲۴۰ ساعت هیچ‌گونه تغییری از خود نشان نداده‌اند.

همچنین براساس این آزمایش‌ها، نانومواد به‌کارگرفته شده در این عینک‌ها در محیط مه نمکی با دمای ۴۷ درجه و رطوبت بیش از ۹۸ درصد و ۵ درصد غلظت نمک (فضای شرجی لب ساحل) مقاوم بوده است.

یکی از مدل‌های این برند، عینک چندمنظوره است که استفاده از آن در هنگام بازی فوتبال، دو میدانی، شنا و… را ممکن می‌سازد. این محصول ضمن داشتن قیمتی مناسب از کیفیت خوبی نیز برخوردار است و کیفیت آن مطابق با برندهای معتبر بین‌المللی است. این محصول تمامی استانداردها و گواهینامه‌های لازم از جمله گواهینامه نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ایران را اخذ کرده و هم‌اکنون در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسد.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات تولیدی صنایع الکترواپتیک صاایران، به صفحه این شرکت در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری نانو ایران مراجعه کنید.