عرضه کفی های کفش ضدباکتری مبتنی بر فناوری نانوی ایرانی

حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «پا قلب دوم انسان است»؛ اما چطور می‌توانیم پاهایمان را از آسیب‌ها و بیماری‌ها محافظت کنیم؟ از دیدگاه بیومکانیکی پا واحدی عملکردی با هدف نگهداری وزن بدن و ایجاد اهرم برای حرکت رو به جلو در هنگام راه رفتن و دویدن است. عملکرد پا نگهداری وزن در حالت ایستاده برخلاف نیروی جاذبه و همچنین نگهداری تعادل است. پا انتهایی‌ترین جزء در اندام تحتانی است که یک قاعده نسبتاً کوچک برای ثبات بدن ایجاد می‌کند.

کفی‌های طبی درمانگر اختلالات پا
تغییرات بیومکانیکی در سطح اتکا و اختلال در اطلاعات آوران هر مفصل یا ساختاری که در طول زنجیره حرکتی اندام تحتانی قرار دارد، می‌تواند بر استراتژی کنترل پاسچر اثر گذارد. قوس کف پا سبب کاهش خستگی و مصرف انرژی شده و برای جلوگیری از اختلال تعادل در ایستادن روی یک پا هنگام فعالیت‌های عملکردی مهم است.

یکی از شایع‌ترین مشکلات در افراد مختلف که به دلیل استفاده از کفش‌های نامناسب به وجود می‌آید خار پاشنه است. طبق تحقیقات حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور از درد پاشنه رنج می‌برند که حدود ۶۰ درصد از این افراد دچار مشکل خار پاشنه هستند و بیش از ۸۰ درصد این افراد با پوشیدن کفی‌های مناسب می‌توانند مشکل خود را برطرف یا کمتر کنند.

یکی دیگر از اختلالات کف پا، کف پای صاف یا گودی بیش از حد کف پا است که عبارت از وضعیتی است که قوس طولی داخلی پا حین تحمل وزن صاف می‌شود. این مشکل بر عملکرد تحمل وزن پا اثر گذاشته و در نتیجه نیروهای غیرطبیعی به نواحی بالاتر مثل زانو و قسمت‌های پایین کمر منتقل می‌شود و به عبارتی بیومکانیک پا و توزیع فشار حین راه رفتن مختل می‌شود.

محققان از اختلال در نحوه توزیع مؤلفه عمودی نیروی عکس‌العمل زمین و به دنبال آن تغییر نیروی عضلات فعال در راه رفتن، به‌عنوان علل ایجاد خستگی در عضلات پا و احساس درد در افراد مبتلا به کف پای صاف یاد می‌کنند.

با فناوری نانو از قلب دوم خود مراقبت کنید!
به‌منظور برطرف کردن این مشکلات، شرکت امین صوت اقدام به طراحی و تولید کفی‌های سیلیکونی آنتی‌باکتریال مبتنی بر فناوری نانو کرده است.

این کفی‌های موضعی به گونه‌ای طراحی شده که بتواند با تکیه بر انعطاف بسیار زیاد ساختار مواد سیلیکونی، فشار وارده بر پاشنه پا را بکاهد و همچنین به‌عنوان نوعی ضربه‌گیر پاشنه پا عمل کند و آسیب‌های ضرباتی که از طریق پاشنه پا به مچ پا، زانوها، کمر و… وارد می‌شود را کاهش دهد.

از دیگر مزیت‌های کفی‌های سیلیکونی موضعی قابل شستشو بودن، قابل تعویض بودن اجزا آن، امکان استفاده از انواع مختلف محدب یا معقر در بخش‌های مختلف آن و نیز امکان ایجاد محیط خلأ در بخش‌های مختلف آن برای مبتلایان به خار پاشنه شدید است.

همچنین به واسطه استفاده از فناوری نانو در تولید این کفی سیلیکونی، مواد اولیه محصول خاصیت آنتی‌باکتریال پیدا کرده و از بوی نامطبوع پا جلوگیری می‌کند.

تأییدیه‌ها و مجوزهای لازم
کفی با ویژگی‌های فوق برای نخستین بار توسط شرکت امین صوت در ایران تولید شده و نمونه خارجی نیز ندارد؛ بنابراین از آن جا که این محصول با استفاده از فناوری نانو دارای کیفیتی بهداشتی و آنتی‌باکتریال شده، پیش‌بینی می‌شود که مورداستقبال مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

این شرکت تأییدیه‌هایی از ستاد توسعه فناوری نانو، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و گیلان برای این محصول دریافت کرده است.

گفتنی است شرکت تولیدی امین صوت از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۷۰ اقدام به طراحی و تولید محصولاتی کرده که واردات آن‌ها به داخل کشور تحریم شده است یا با توجه به قیمت، واردات آن به کشور امکان‌پذیر نیست.

این شرکت از سال ۱۳۸۴ با کمک گرفتن از متخصصان داخلی تحقیقات گسترده‌ای را در زمینه تولید انواع کفی‌های طبی آغاز کرده که این روند تحقیقاتی منجر به سه ثبت اختراع و تولید چندین مدل از انواع کفی‌های طبی شده است.

گفتنی است که در روند تولید محصولات این شرکت برای ۵ تا ۱۲ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

شرکت امین صوت تاکنون محصولات تولیدی خود را از طریق فضای مجازی و مجلات تخصصی معرفی کرده است و هم‌اکنون شرکت‌های مختلف پخش مرتبط با داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی در سراسر کشور، توزیع‌کننده محصولات پا به پا هستند.

این شرکت در زمینه آنالیز مواد مختلف و راهنمایی‌های موردنیاز برای رسیدن به محصول با کیفیت که دارای بیشترین ویژگی‌های مطلوب باشد، خدماتی را از ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کرده است.

درباره کفی‌های سیلیکونی آنتی‌باکتریال شرکت تولیدی امین صوت 
در تولید این کفی سیلیکونی موضعی نانو، در مرحله اول، پودر پی‌وی‌سی با پلاستیسایزر و نانومواد در میکسر مخلوط شده و پس از اکسترودر شدن به صورت گرانول مواد اولیه کفی تولید می‌شود. در مرحله بعد و پس از فرآوری نیز گرانول‌های حاوی مواد نانو آنتی‌باکتریال با استفاده از دستگاه قالب‌گیری شده و پس از مونتاژ و بسته‌بندی محصول آماده ارائه خواهد بود.

«کفی‌های سیلیکونی موضعی با قوس پای متغیر پا به پا»، از نظر تأثیرگذاری بر قوس پا مزیت‌های جالبی دارد. در یک جعبه از محصولات پا به پا ۸ قوس با ارتفاع‌های متفاوت وجود دارد که افراد مختلف، اعم از کسانی که کف پای صاف دارند تا کسانی که گودی بیش از حد کف پا دارند، پس از تهیه محصول می‌توانند براساس قوس پای خود آن را تنظیم کرده و از آن استفاده کنند.

در مقایسه با محصولاتی که برای کف پای صاف ساخته شده، محصولات پا به پا از این مزیت برخوردار است که قوس‌های قابل تغییر دارد و به راحتی قابل تنظیم برای هر قوس پایی است و از این رو می‌توان از آن برای افراد مختلف با قوس‌های متفاوت استفاده کرد.

همچنین در مقایسه با فناوری اسکن کف پا، می‌توان از در دسترس عموم بودن محصولات پا به پا در مقایسه با محدودیت ارائه خدمات اسکن کف پا، بسیار کم هزینه‌تر بودن، کیفیت بهتر مواد و ماندگاری بیشتر و امکان استفاده فرد از کفی‌های سیلیکونی موضعی پا به پا در کفش‌های مختلف خود به‌عنوان مزیت‌های محصولات پا به پا نام برد.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات تولیدی شرکت امین صوت، به صفحه این شرکت در پایگاه اطلاع‌رسانی محصولات فناوری نانو ایران مراجعه کنید.